fredag den 23. august 2013

Når jeg ikke strikker.....

Ja... lige nu er der jo ikke andet end uldne fibre der trækker....
Men jeg kan også godt lide patchwork...
Jeg har lavet flere store tæpper i håndsyet på pap osv. som vi bruger til at sove under her i sommer varmen.

Og i den kommende weekend er der PATCHWORK TRÆF  i Herning Kongrescenter.
Det er jo lige i baghaven...næsten!

Det skal nydes. Så i morgen skal jeg tidligt (uf!) op. Jeg har en håndarbejdsfællesinteresseaftale med vores datter kl 8.30. Hun bor i Herning og vi kan gå hen til Kongrescentret; så slipper vi for P-problemer.....for Silkeborgvej er gravet op og det er rigtigt træls at finde rundt!

Det er hendes store hobby, patchwork. Hun er igang med et tæppe i 2 x 2 cm tern, der skal pappes og syes og quiltes - i hånden!
Respekt for det projekt. Jeg følger udviklingen på sidelinjen. Har ikke ambitioner om mindre end 3 x 3 cm tern!

Det er hyggeligt at sidde og sy. Det mest negative jeg kan sige, er at man kan ikke se tv samtidig uden at stikke sig i fingeren! Det kan heller ikke tages med overalt og så bare starte med at sy. Det kræver tilbehør, det fylder for meget.... Må jeg bede om mit strikketøj!

Næh,- jeg vil nyde alle de smukke tæpper på udstillingen.
Nyde alle de indbydende salgsstande, hvor stofferne står arrangeret efter farver og lokker som pokker!
Nyde at møde håndarbejdsglade mennesker.

Og mon ikke jeg møder nogle strikketrøjer, som jeg kan snakke med... For jeg prikker til folk, hvis de har noget smukt, anderledes, spændende, sjovt håndlavet på. Det har jeg fået meget inspiration af og nye bekendtskaber ved.
Måske ses vi??? Jeg tager mit sjal på.... så kan I finde mig!

2 kommentarer:

  1. For et par år siden ville vi helt sikkert kunne hilse på hinanden, for i mange år var jeg med butikken "Sy og Rens" til træf rundt omkring i Danmark :-) så gode oplevelser...du kan jo hilse dem fra Anne, deres tidligere vikar :-)
    God tur til dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg vil kigge efter deres stand. Og hilse.
      Mvh. Anne

      Slet