lørdag den 7. september 2013

En hård landing... eller "hvorfor kommer aftaler altid i klumper?"

Nok var flyet fra London forsinket.... men jeg er altså landet og også kommet hjem.
Den sidste dag i London gik hurtigt.
Tirsdag: Vi var på Buckingham Palace. Denne gang var der en interessant udstilling om kroningen, med fortælling i Audio Guiden om hvad der havde foregået i de forskellige rum.
Centralt var så udstillingen med roberne fra dagen. Dronningens utroligt flotte kjole broderet med perler og sten samt den lilla kroningskåbe med guldtrådsbroderier stod midt i rummet og i montrerne rundt om stod Dronningemoderens, Prinsesse Margareths, Prins Philips osv. Desuden fotos og malerier.
Jeg beundrede de fine håndarbejde i kroningsudstyret; en Warden fortalte, at det havde krævet 4 mand at stille det op på podiet! Hun henviste mig til en kollega der skulle vise mig "musen" mm. på maleriet i baggrunden. Ganske rigtigt! Der sad en lille mus centralt i maleriet af kroningen. Der foregår så meget på billedfladen at man overser den, ligesom man ikke ser det knækkede sværd i processionen.
Det var en god oplevelse at slutte turen med.

Med forsinkelser osv. nåede vi så til Danmark efter en smuk flyvetur inkl. solnedgang.

Onsdag: Næste dag var der så en aftale om at hente sønnen i Billund.... kunne så passende sætte min rejsefælle af i Herning på vejen.

Torsdag: Tømme kuffert- vaske tøj osv. kom så derefter.


Fredag: Kreativ Fritid i Viborg kunne vi da ikke gå glip af????
Så vi var klar fra morgenen og nød turen rundt i Tinghallen og Stadionhallen. Der er så mange dedikerede håndarbejdsglade mennesker.
Fik da også lidt med hjem. Rødt garn til en Dannebrogskant på et sjal og en nøgle kunstgarn; for jeg skal altså prøve en Dreambird!


Jeg havde mit Garnnøgle sjal over skuldrene... og det gav en snak med rigtigt mange. Tak for alle roserne og de søde kommentarer.

Godt trætte i hovedet af indtryk kom vi hjem og satte os med en kop kaffe!
Nu skal der altså slappes af!



Lige en sidste tanke til London i sensommervarmen:
Mmmmmh..... Jeg fik en is i St. James' Park !
Den smagte godt!!!!!

2 kommentarer:

  1. Enhver god tur har plads til en is - det ser ud til I havde en af slagsen. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og du kan tro vi nød den. Det var varmt og der var dejligt i parken! Vi kiggede på alle de forskellige typer der nød livet på plænen. Både turister og indfødte bruger de grønne områder flittigt.

      Slet