fredag den 18. oktober 2013

Efterrationalisering....

Så blev den blå trøje færdig.
Strikket i chunky uld/bomuld. På pinde 4,5.
Efter udregning lært på workshop med Else Schellerup.

Og hvad har jeg så lært af det.....

Konstruktionsmæssigt fungerer udregningerne fint.
Jeg skal dog gøre ærmerne med flade i toppen, så sidder de bedre ovre skuldrene. Så jeg har fusket lidt med syningen lige ved skuldersømmen.

Halsåbningen er anderledes!!! Og jeg kan mærke at jeg er mere til klassisk åbning midt for! Gerne med en dyb halsåbning med knapper.

Og så skal jeg ikke lave mere uld/bomuld... det er blødt og behageligt i brug, men det falder tungt og er ikke så slidstærkt som uld. Jeg kunne evt. bruge uld/bomuld eller andet blødt garn på indersiden af halsbelægninger... Eller sy noget fleece i, som jeg så på Fanø.... Det kán gøres pænt!

Nu skal den vaskes.. Og den skal nok blive brugt, når vinterkulden sætter ind!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar