tirsdag den 5. november 2013

Nye bogstaver i kanten, Excel igen!

Jeg vil have bogstaverne i kanten til at stå tydeligere.
Så det var ind til computeren og i gang med Excel igen-igen.

I strikkeprøven havde jeg strikket to hvide masker i de lodrette linjer. Hele alfabetet blev rettet til og teksten revideret med de nye bogstaver.

Planen er jo at strikke hele kanten i et hug (!) .
Så jeg regnede maskeantal ud og tegnede skabelonen til kanterne i V-et.
Sjalet er på 260 omg. Det giver 520m i øverste kant.
Kanterne i v-et vil give ca. 260 m i opsamling og med udtagning i hver 7m på 2. omg. kommer det op på ca. 300 i hver side.
Der er ikke plads til hel teksten i hver side, det bliver delt og fordelt i hver side.
Da Excel ikke kan vende på hovedet ser mine kant skitser ens ud, men jeg ved, at jeg skal strikke fra smal til bred på "dansk" og fra bred til smal på "engelsk"!
Jeg prøver, om det kan fikses, inden jeg lægger mønstret op!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar