tirsdag den 17. december 2013

Ting ta'r tid..... Men bestilling af garn går hurtigt!!!!!!


Montering tager tid!

Lang tid, når det er mig!!!

Det skal gøres ordentligt.

Linningen bliver holdt fast med de små maskemarkørsikkerhedsnåle i massevis og så bliver den syet fast.



Jeg forsøger mig med at sy bagsting i "klippekanten".
På Æblesjalet hæklede jeg...
Er spændt på hvordan dette fungerer....
Måske jeg skulle have strammet det mere???
Nå... vi ser...


Ærmegabet syes på begge sider.
Syer en halsrunding...

og klipper op.

Samlede masker op til hals/krave.
Det blev til 35 foran + 45 i nakkens masker + 35 foran.
Glatstrik!!!!

Lukkede maskerne i nakken af og derefter 2 masker 5 gange og 3 masker med 10 pinde imellem i belægningen.

Det er riet fast.
Ærmerne er "hægtet" fast i ærmegabet.
Nu  skal jeg til at sy det fast.




I forgårs fik jeg nyhedsbrev fra Garnudsalg og det tog ikke lang tid før jeg havde lukket det ene øje og bestilt garn!

I dag kom pakken...

Det er ligesom juleaften....

Jeg har fået tre lækre Cones med Super Geelong.
Den glæder jeg mig til at arbejde med...

4 kommentarer:

  1. Det bliver spændende at se det færdige resultat:-)
    Her har det også været næstenjuleaften....jeg kunne også hente min bestilling fra Garnudsalg i dag. Virkelig lækre sager den super Geelong:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja.... Nu er trøjen syet sammen! Jeg mangler kun slidsen midt for..... Hvordan søren skal den nu laves, så den bliver pæn???? Jeg plejer at hækle belægning og front sammen og så lave knaphuller... det kan jeg jo altid lave! Så jeg grubler over alternativer.....
      Mit nye garn er nix pille før avisen er færdigtrykt og lagt op! Hårde odds!!!
      Hvad er dine planer med Geelong garnet???
      mvh Anne

      Slet
  2. Spændt på at se trøjen. Omhyggelighed betaler sig. Spændt på at se, hvad der skal ske med det nye garn

    SvarSlet
    Svar
    1. Den tid, der bruges på montering er godt brugt, Ellen. Jeg er i syv sind angående montering af slids/knapper..... Håber inspirationen kommer dalende..... Nu sover jeg i hvert fald på det.
      Det nye garn har mange muligheder.... Trøje, sjal, en drøm om dobbeltstrik.....
      Vankelmodige hilsner. Anne

      Slet