torsdag den 2. januar 2014

Contiguous... continued!

1. Januar blev brugt til julenedtagning og Nytårskoncert efterfulgt af en god lur!!!!
Så er 2014 vist startet på traditionel vis...

I mellemrummene i mellemdagene -mellem hygge, gæster og mad- har jeg strikket på mit nyeste projekt "GRÅ Contiguous".
Bladret mellem de forskellige anvisninger og opskrifter.
Jeg synes bedst om Petra Kirchmers vejledning.
Den er på tysk, men efter nogle få "Googler" fik jeg regnet, noteret, strikket og regnet efter! (Godt Google Translate er opfundet, for mine ordbøger forsvandt ud af huset med ungerne).
Mine notater er vist kun læselige for mig!


Og jeg får altid tegnet for småt op, når jeg laver skitser..
Men det kan jo renskrives/tegnes, når hele projektet er strikket op.

Indtil videre ser det sådan ud...

En sofa hynde må gøre det ud for en gine.
(En gine er skrevet på min ønskeseddel, desværre har jeg fødselsdag i november....!)

Selve skulderkonstruktionen giver en fin skrå linje, så nakkemaskerne ligger korrekt.


Skulderrundingen i ærmet ser også ud til at lægge sig fint.
Nu skal jeg til at regne ud på ærme- og "kropsomfang" og hvor mange masker der skal suppleres med under ærmet...

To be continued.......

7 kommentarer:

  1. Det ser både spændende og godt ud. Dejligt at udfordre sig selv og lære nyt på flere områder.
    Glæder mig til at følge dig videre.

    SvarSlet
  2. Det ser rigtig spændende ud

    SvarSlet
  3. Tak, piger. Det er nemlig sjovt at prøve grænser af... Og man kan altid pille det hele op, hvis det går helt galt...
    Nytårsstrikkehilsner Anne

    SvarSlet
  4. Det ser rigtig godt ud. Glæder mig til at følge processen. Angående notater er det heldigvis kun os selv der skal læse dem

    Vh Maibritt

    SvarSlet
  5. Dette ser spændende ud - glæder mig til at se det færdige resultat.

    SvarSlet
  6. Hej Maibritt og Janne... Jeg arbejder på det... men langsomt. det er sådan et tv og ta' med projekt nu. Mens jeg strikker overvejer jeg hvordan den skal peppes op. Ensfarvet grå kan bruges til meget, men der er ikke meget spræl over den...
    Stribede kanter? Maskesting op over bullen bagefter?
    Tænksomme hilsner. Anne

    SvarSlet