torsdag den 27. februar 2014

I-cord udfordringer

Lige en indskudt bemærkning til dem, der ikke kan se TV Midt Vest. Udsendelsen "Kludetæppet" kan ses på PC: http://www.tvmidtvest.dk/kludetaeppet 
Denne gang om strik. Og jeg er sidder i mit Garnnøglesjal til Strikkecafé hos Tind!


Jeg havde glemt at Marimekkos krave blev strikket "lodret".
Så det var jo nemt at strikke I-cord i kanten.

Men starten og slutningen skulle også have en I-cord....
Så efter opsamling af masker i halsåbningen strikkede jeg en I-cord med 32 lænker til kraven.



Startede opsamlingen til kravens masker 2 lænker inde, så hjørnet ikke strammede.

For hver retsidepind strikkede jeg kravens sidste maske vrang sammen med en opsamlet maske fra pinden.

På vrangsiden flyttede jeg de sidste 4 masker løst af over på pinden med tråden ind mod mig.

På retsiden strikkede jeg de "løse" masker ret og fortsatte ind til sammenstrikningen ved halskanten...
u.s.w. u.s.w. und so fort...

Hele vejen rundt....
til der ikke var flere opsamlede masker på pinden.

I hjørnet strikkede jeg først to pinde på de fire I-cord masker og så strikkede jeg videre ned langs de "lodrette" masker i kraven mens jeg strikkede sidste I-cord maske løs af, en ret fra kraven og I-cord masken løs over.

Hele vejen ned til der ikke var flere maske at strikke sammen med.


Lukkede af og kiggede på resultatet!


                Det er vist ikk' så ring' endda!




Det kan også fint bruges på ærmekanten...


Jeg har samlet masker op...


De nederste wire-masker skal strikkes sammen på vrangsiden.

Men først strikker jeg ærmer....

4 kommentarer:

  1. Den er blevet superflot og en fin afslutning med Icord kanten. Den kant holder jeg meget af. Har brugt den en del gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også det giver en smuk kant, Annelise. Jeg har brugt I-cord på en Falkenberg...tror der var en Mermaid jeg havde. Det er bestemt ikke sidste gang jeg bruger den afslutning.
      Strikkehilsner. Anne

      Slet
  2. Icord giver bare sådan en flot afslutning :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig, Mona. Jeg har også besluttet at den nederste kant skal have en I-cord! Det er lidt nørklet at sidde med, men resultatet er arbejdet værd.
      Strikkehilsner. Anne

      Slet