lørdag den 15. februar 2014

Kniplepinde-Klöppel-Bobbins

Igår aftes nåede jeg til kanten på Kniplepinde... Det tror jeg, det sjal skal hedde!



Jeg fik syet zigzag i striberne og klippet op....

Der er god plads til symaskine og trykfod nede i spidsen....


Jeg havde været i byen og købe en hækle/hakke-nål til mit KnitPro, men det viste sig at jeg havde fået en almindelig hæklenål med.


Så her til morgen (!)

efter fotoseancen...

kørte jeg ind til min lokale Knitpro forhandler og fik byttet til en hæklehakkenål med gevind.

Nu skal der strikkes kant!

Jeg tror, det bliver rigtigt godt!

6 kommentarer:

  1. Hold da op Anne. Du er vist en turbostrikker. Det bliver superflot. Er spændt på at se hvordan kanten bliver. God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg strikker hurtigt, Annelise... men turbo? Kanten bliver en gentagelse af mors sjal. Jeg synes det passer så godt til emnet, Knipling.
      Også god weekend til dig.

      Slet
  2. Det ser godt ud allerede. Når kanten kommer på skal det blive endnu bedre :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Kirsten. Ja, kanten er vigtig lige som rammen om et maleri.
      Strikkehilsner. Anne

      Slet
  3. Super smukt arbejde. Lægger du evt opskriften ud til salg? Har en kniplegal veninde som kunne fortjene sådan et sjal

    SvarSlet
  4. Takker, Jette. Ja, opskriften kommer ud på Ravelry, når jeg er færdig med mit sjal og sikker på at mønstret fungerer. Der kommer et alfabet med, så man kan strikke navn, begivenhed,.... Ind i kanten.
    Strikkehilsner. Anne

    SvarSlet