fredag den 14. februar 2014

Mine egne tæpper! My Quilts!


Over nogle år fik jeg syet tæpper til manden og mig.


Det første tæppe blev syet af skjorte-stof-prøver, jeg havde fået foræret.
Det blev til en samplerquilt.
Den er syet på pap, håndsyet og maskinquiltet.
(140cm x 200cm)
Den brugte manden og så måtte jeg sy en til mig selv...

Det blev til denne "Sommer", inspireret at sol, himmel og blomster.
Riet på pap, håndsyet, og håndquiltet.

Jeg hader virkelig at quilte i hånden, men resultatet er altså mere smidigt og smukkere end maskinquilt!

Tæppet blev større end jeg lige havde regnet med... (140cm x220cm)
Og manden er 190cm....
Han står på køkkenskamlen og holder op i tæppet mens jeg fotograferer!
Kort sagt... tæppet blev hurtigt overtaget af ham...


Og så måtte jeg igang igen. Størrelsen på "Sommer" tæppet var jo helt fint! Så er jeg også helt "dækket ind"!!

Mit tæppe kalder jeg "Hjemmet"; for mønstret fandt jeg i bladet Hjemmet!
Også riet på pap, håndsyet og håndquiltet.
(150cm x 220cm)

Og det er MIT!!!!

2 kommentarer:

  1. Hvor er det bare nogle smukke tæpper du har quiltet ! helt fantastisk - og sikken et arbejde ! Hatten af for det. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mona. Hvis ikke jeg var "faldet i garnkurven" havde jeg nok syet på et tæppe. Det ligger faktisk 3x3cm pappet og klar til at sy til et nyt tæppe.... Pludselig er det patchwork der trækker igen!
      Hobbyhilsner. Anne

      Slet