søndag den 16. marts 2014

Hviledag!

Fredagen forsvandt i Middelfart og Kolding...

Lørdagen blev brugt i Herning. Jeg deltog i Meniere Træf.

Det blev en lang dag med mange emner, med kommunikative udfordringer for alle

Nogle brugte teleslynge, der lå rundt i rummet ud fra kufferten.

Andre havde ikke høreapparater og havde brug for højtalere og en skærm var forbeholdt skrivetolkene.

Mikrofonen måtte bringes frem og tilbage mellem spørger og foredragsholder. Så er der godt med "hjælper".
Der var foredrag af fagfolk om årsag, virkning, behandling, forskning, tilbud...

Der forskes i en underlig sygdom, som man ikke kender årsagen til, ikke kan påvise med prøver, eller røntgen, kun via udelukkelse og på symptomerne.
Det er derfor også svært at finde frem til en behandling, der kurerer. Indtil videre behandles symptomerne med varierende succes!

Og det offentlige tilbud er særdeles forskelligt landet over efter kommunalreformen og kommunernes økonomiske situation... Så har jeg ikke sagt for meget!

Også det alternative med akupunktur og kost blev berørt.

Så det gjorde godt at komme hjem i stilheden.
Hvile ører og hjerne....
Bare sidde og strikke ...


Idag fik jeg så taget status fotos...
Med alternative vægte i kanten (hæklenåle)





Jeg har færdiggjort ærmehullet...




Sådan skulle det gerne ende med at se ud!!!!




Nu er det et spørgsmål hvor lang den skal være...
Og jeg holder fridag ...
Så der må strikkes!!!!!

8 kommentarer:

  1. Hvor er/bliver den flot!
    Forslag til længde: Så lang, at du kan sidde på den - så bliver du ikke kold i r.... ;-) - og så er det jo superflot med så lang en poncho. Jeg ved godt, at det er et pokkers arbejde ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Ellen. Jeg tror lige jeg prøver mig frem... Med min fyrstelige højde på 164cm er det en afbalancering mellem smart og Benneweis!
      Men fortsættelse følger...
      Strikkehilsner Anne

      Slet
  2. Jeg håber at du laver er mønster til den :-)
    kh Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis resultatet bliver, som jeg håber, Anita, .... så vil jeg "oversætte" notaterne til et mønster. Men nu skal jeg først have den rette længde og så vælge kanten....
      Strikkespekulative hilsner. Anne

      Slet
  3. Kan forstå at du lige slapper af med pindene efter al den information. Håber du fik udbytte af det!!! Jeg er stadig vild med den poncho - og kan næsten ikke fatte hvor flot den bliver!!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fik i hvert fald noget at tænke over.
      Mon ikke du er lidt miljøskadet ift. mønstret? ;-)
      håber den lever op til forventningerne hele vejen hjem...
      Strikkehilsner. Anne

      Slet
  4. Forresten er din blog blevet rigtig flot - og let at læse :-)God søndag i dejlige Danmark :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, dejligt at læse. Jeg er også ret godt tilfreds og mere modig til at lege videre. Lige nu er det den stilrene linje der tiltaler mig!
      Også god søndag i nord. Hernede er det gråt og blæsende. Men i sidste uge var det rent forårskuller!

      Slet