lørdag den 1. marts 2014

Søndagsskolen... på en lørdag!

Den blev færdig i går aftes og smidt i vaskemaskinen, blev tumblet og lagt til færdigtørring natten over.


Den er en tern mindre end min Marimekko.






Jeg strikkede I-Cord langs alle kanter.


Det synes jeg er blevet rigtigt godt.


Jeg er glad for at jeg strikkede kraven i en åben udgave.


Nu kan jeg både "fryse" og svede"


   Så ville jeg have fotos med indhold....
                             Det er en svær en ....
                                      Det ser jo helt ægyptisk ud!

Så manden blev indrulleret som paparazzi...


Og med forklaringer og flere forsøg blev det til en lille billedserie
med ....


forfra


bagfra......



siden......



Og for lige at vise hvor bred den er


også bagfra...



Jeg kunne godt hitte på at strikke en endnu mindre
i alfa rød!



Med flere sjove Dominodetaljer fra Ingerlise
Det er slappeafudenipadogmønster-strik!


12 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet flot :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Liselotte. Det er sjovt at lave andet end mønsterstrik... selvom det er det jeg bedst kan lide. Det at lave sin egen fortolkning og arbejde med nye detaljer udfordrer ens små grå!!!
      Strikkehilsner. Anne

      Slet
  2. Nøj, hvor er den flot. Skønt farvevalg også!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Helle. Jeg synes det er en farve der går til - næsten - alt. Supersoft, Marlin. Den changerer lidt blålig grønlig. Derfor ser den så forskellig ud på billederne.
      Strikkehilsner. Anne

      Slet
  3. Meget vellykket, og jeg forstår godt at du holder af i-cords, de gør det hele så færdigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Bodil. Jeg er faktisk overrasket over hvor stor virkning det fik på finish'en. Der simrer allerede nye planer.... oveni alle de andre...!
      Strikkehilsner. Anne

      Slet
  4. Jeg vil se den i RØD! Flot med flot på

    SvarSlet
    Svar
    1. Rolig... Anette... Jeg skal lige have tegnet en skitse ... Jeg vil lege endnu mere med linjerne...
      Strikkehilsner. Anne

      Slet
  5. Den er blevet utrolig flot og det er dit eget design med lidt skelen til Marimekko

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Annelise... med al den debat om inspiration og kopi... Så vil jeg nok stadig sige at det er min fortolkning af Marimekko. For opbygningen er fra min blå Marimekko, det er de strikketekniske finesser der er fortolkningen.
      Den næste skitse bliver min egen opbygning af dominotern og teknik....
      Strikkehilsner. Anne

      Slet
  6. Rigtig smart - og den klæder dig godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mona... jeg er flyttet ind i den!!!
      Strikkehilsner. Anne

      Slet