mandag den 21. april 2014

Aftentur på klitten...


Påskelørdag gik jeg aftentur ved Vesterhavet...


St. George anker står i profil mod aftenhimlen.

Selv om vi skrev April, var aftenen lun og smuk som en sommeraften..


Der var livlig aktivitet ved indsejlingen; lystfiskerne skulle liiige have de sidste sild med hjem...



Bådene, der havde været ude på havet, kom tøffende ind



Ned på stranden og trave...

Bølgerne kommer rytmisk rullende
Solen står lavt og farver omgivelserne i et gyldent lys...




Jeg gik op på klitten
Fandt et godt sted at sidde...


Set den modsatte vej ligger Thorsminde og gemmer sig ... søger ly for de til tider voldsomme vejrforhold...


Men ikke i aften ...
Folk nyder livet, gå tur med børn, hund, kæresten....
andre havde lige som jeg fundet en god plads; stod sammen og betragtede den smukke solnedgang.




Det var så smukt....






Jeg tog frygteligt mange fotos.... for farverne skiftede og blev smukkere for hvert øjeblik...




Til sidst var festforestillingen,set fra første klitrække slut og jeg gik retur til kaffe og hygge inde døre....

6 kommentarer:

  1. Smukke billeder af en fantastisk aften - tak for at du tog mig med. Åh hvor jeg savner Vesterhavet. Hilsen fra Luxembourg (hvor du næsten lige har været)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak... Jeg tror det vil være den slags aftener jeg ville savne mest hvis jeg skulle flytte langt væk! Luxemburg er ellers også spændende (besøg i 1972!); jeg var så fascineret af at gå nede i slugten og kigge op på romernes bygningsværk og hullerne til katakomberne... Og så ligger der en storby lige oveni!

      Slet
  2. Hvor er det nogle skønne billeder - intet er smukkeste end solnedgang over det skønne Vesterhav en skyfri aften;-) kan godt forstå det bliver til mange klik - )

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en fortryllende aften.... En af de sjældne hvor man bare kan sætte sig ned og nyde livet!

      Slet
  3. St. George ... så tænkte jeg fluks 'Thorsminde', og det var søreme rigtigt! Vi har lejet sommerhus der et par gange, for vi er også vilde med Vesterhavet.
    Det var tidligt at være på camping, men I har haft et fantastisk vejr til det.
    Har man lige fundet ud af en panoreringsfunktion på Lumix? Eller var det smartfonen? ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Som du kan se var vejret perfekt!
      Jeg har virkeligt leget med knapperne på Lumix'en. Det var er aften der kaldte på eksperimenter!
      Jeg er ikke helt skarp til det med panorama. Kører i for stor vinkel og så ser det ud som fiskeøjeoptik! Jeg kan bedst lide farverne på iA. Synes solnedgangsscenen bliver for farverig. Og så rød var solen heller ikke. Men generelt giver den en god farvegengivelse.

      Slet