tirsdag den 15. april 2014

Laaaang vej hjem!

Holland. 5. dag.

Kufferterne blev lukket og Mudi satte dem ind i bussen efter destination. 
Afg fra hotellet 8.30.

Der blev snakket livligt i bussen. Sunget. Og sendt lykønskninger til 60års fødselaren og parret med 40års bryllupsdag (rubinbryllup). 
Derefter en omgang motorvejs bingo, præmien var Amaryllis fra Keukenhof.
Efter krydset ved Osnabrück og nu på Vej nr 1 var klokken 10.30 og der var kaffepause. 

Det gjorde godt med en kop kaffe og småkager!
Jette, vores rejseleder, servicerer ...

Her er syrenerne sprunget ud. Det er tæt grønt langs vejen. Birk, bøg og buske står i forskellige grønne nuancer afbrudt af blomstrende frugttræer. Markerne med raps /sennep er blevet gule .



11.45 var der frokost pause. Som sædvanligt er jeg for kræsen! Får en Cola og en banan.... og købte kiks og chokolade! Håber aftensmaden er mere indbydende....

Kaffe ved bussen,- i solskin og 18 grader!


Mudi puslede om sin bus...
Han er en dygtig chauffør; jeg oplevede ikke én gang tilløb til køresyge undervejs! 
Vogne blev holdt pænt ren, lugerne blev lukket med et blidt puf... 
Det var en brat omvæltning med den sidste chauffør på turen, der kørte uroligt og lugerne blev skubbet i med et brag!
Vi hastede videre, der var kø ved Hamburg, som Mudi gerne ville undgå.

Men vi kom alligevel til at køre i en lang kø.... Tror ca 45 min.
Og pludselig kunne vi køre med 100km gennem tunnellen og videre nordpå.
Nu er det mere lysegrønt og spredt gult på rapsmarkerne.




15.10 havde vi kaffepause. 





Der var også lang kø... til toilettet!
Forholdene er ikke helt så kongelige som på Het Loo...

Men jeg blev alligevel paf, da sædet kørte rundt og blev spulet... 
Man får da noget for de 70 cent... i hvert fald en våd bag, hvis man ikke huske at tørre brædtet af!


Ved 17tiden spiste vi noget rigtigt kedeligt Fast Food ved Fleggård Flensborg.
Erik var lige inde og handle mælk og brød.

Kl 19 var vi på Hylkedal. Den store ombytning til busserne hjem gik igang! Østjylland, Fyn, Sjælland...
Ind væltede nye passagerer og tog de tomme sæder.

Ruten går via Vejen, Holsted, Esbjerg, Varde, Skjern,  Ringkøbing, Ulfborg, Holstebro, Struer, Lemvig. 
Der er lang vej hjem for de sidste i bussen! 
Det blev mørkere.... og solen gik ned.....

Vi ankom til Holstebro 22.25. 

Hjem og læsse af. Vi fik en kop kaffe, kiggede i reklamer og post.... Og så var det sengetid. I egen seng og frisk luft fra et åbent vindue.....
Den lange tur hjem var anstrengende og gav os begge meget hævede ben, trods venepumpeøvelser og smågåture i pauserne. Men 12 timer i et bussæde koster altså noget, der ligner elefantben!

Det var så den tur til foråret og Holland. Et smukt land!

2 kommentarer:

  1. Støttestrømper, Anne! De er uundværlige til den slags ture - vi har haft dem på, når vi har skullet flyve otte timer eller mere i ét stræk.
    Du havde ellers næsten fået solgt mig en busrejse til Holland ... lige indtil du nævnte, at der blev sunget i bussen ... det er vi ikke så vilde med - ejheller bingo og den slags.
    Det er et meget smukt solnedgangsbillede til sidst!
    PS: Har opdaget i dag, at panoramafunktionen på TZ60 er meget bedre end på mit gamle kamera. Har du luret den? Klik og træk.SUpernemt - lige som på smartfonen, som jeg ellers var så imponeret over :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har aldrig haft brug for støttestrømoper før... så derfor havde jeg ikke sådanne! Men de kommer på pakkelisten til næste langtur.
      Mht. sang og bingo; så sang vi to sange hver morgen og bingo var frivilligt... jeg har også en selektiv hørelse... så jeg strikkede og nød udsigten i mens.
      Tak, solnedgangen er fanget at min Sony mobil!
      Jeg prøvede at lave panorama af Het Loo med mobilen, det kræver lidt øvelse... Jeg har set, at panorama er mellem de mange valgmuligheder i Lumix'en, men jeg er slet ikke nået gennem dem alle! Har hovedsageligt brugt foto gennem rude, og det har været godt! Og så var det godt jeg fik et batteri mere! Måtte skifte ud på eftermiddagen, så var det første batteri brugt...

      Slet