lørdag den 2. august 2014

De lange omgange...


Det er godt jeg er ved at være færdig...

Nu er det stort og varmt at sidde med....

Der er mange masker...

Det er tungt at skubbe rundt, efterhånden som der strikkes....

Og jeg har skabt en mønster med lange tråde på bagsiden...

De er altså bøvlede at strikke...

Jeg får lavet nogle ekstra lange medløbere af skræk for, at det skal blive for stramt...
Det er godt, det kan gemmes væk inde i kanten....

Jeg har revideret mønstret....
Så der ikke skal strikkes med så lange spring!

12 kommentarer:

  1. Det er jo hårdt for hænderne når det bliver så stort kan jeg huske. Jeg måtte bruge stålpinde fordi de almindelige pinde bøjede sig... Men det er altså skønt når man er færdig. Glæder mig meget til at se dig med det på :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja. det var jo på dette stadie, jeg knækkede mine træpinde! AAAARRRGGGHH! Så nu bliver det strikket med stålpindene!
      Jeg glemmer heldigvis fra gang til gang, hvor stort arbejdet er i kanten...
      Men jeg glemmer ikke tilfredsstillelsen, når jeg den sidste maske af!!!
      Eller lettelsen ved ikke at have klippede sider, der skal syes pænt!
      Eller fornøjelsen ved stoppe den sidste ende ind... når kanten er syet fast.
      FINITO! Jubiii!
      I morgen.... tror jeg....

      Slet
  2. Tungt og varmt i denne varme, men muslingerne og kanten er fin, så jeg på det sidste indlæg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er bare med at blive færdig, når man er nået til det punkt!
      Og tak. Håber jeg også synes det, når sjalet er monteret!

      Slet
  3. Jeg glæder mig til det færdige sjal - hold så op, hvor har du været hurtig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak... Jamen, det har jo været for varmt til at lave andet end strikke inde i skyggen!

      Slet
  4. Igen: Jeg er vildt imponeret over din hurtighed - også selv om du siger, man ikke kan lave andet end at strikke ... jeg kunne ikke strikke i så mange timer om dagen, tror jeg.
    Jeg glæder mig til at se sjalet helt færdigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og jeg kan egentlig heller ikke holde til det.... Men jeg er ikke kommet rigtigt i gang med at læse efter stresset... Så derfor kaster jeg mig over strikkepindene! Nu glæder jeg mig også til det er tørt og fotofærdigt!

      Slet
  5. Imponerende projekt, som du har gang i. Glæder mig til at se det færdigt.

    SvarSlet
  6. Så imponerende og inspirende at læse dine indlæg om dit muslingesjal :) Kan godt forstå det er stort og varmt at sidde med efterhånden, men hold nu op det bliver flot og sikken en turbo du har haft på pindende :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil da glæde mig over at kunne inspirere. Der sker jo en masse undervejs i sådan et strikkeprojekt.... Og det aner man jo ikke noget om, ved bare at se et mønster og et "paradefoto". Jeg synes man kan lære en masse af at se bagsiden! Og man bliver måske lidt mindre forskrækket, over hvor mange masker man sidder med på rundpinden, når der er fotos af det.....
      Jamen man skal jo lige havde strikket en omgang mere... en musling mere.....

      Slet