mandag den 25. august 2014

Lørdag med indhold....


Klokken 9 sad vi klar ovre i Det Kreative Værksted.

Daisy Tyron holdt grundkursus i Hakning/Tunesisk hækling.
Bevæbnet med KAFFE, garnnøgler og hakkenåle gik vi i gang.



Vi prøvede forskellige typer kant, hakketeknik, knaphul, farveskift. Snakkede om anvendelsesmuligheder.



Daisy viste og fortalte... Hun havde tasker, jakker, puder med, så vi kunne se hvordan farveskift og faconer kunne give nye resultater.

Den formiddag gik hurtigt!



Lørdag eftermiddag skulle jeg så undervise i Excel/basisark.
Så der blev ikke taget billeder!

Jeg var så spændt på, hvordan det ville være at skulle formidle min begejstring for Excels anvendelsesmuligheder.
Mange ser skrækslagne ud, når jeg siger "Excel"... som var det en besværgelse fra Harry Potter!

Jeg havde tre kursister. De kunne alle noget med Excel og det var mere det strikkerelaterede, der var i fokus frem for det praktisk/tekniske.
Det gav plads til at arbejde selvstændigt, snak og gensidige erfaringsudvekslinger. En kunne lægge baggrundsbillede ind, så man kan tegne mønstret op oven på, fjerne baggrundsbilledet og, - vupti, så var diagrammet til at strikke efter tilbage.
Det skulle vi da afprøve... Problemet var så, at vi ikke kunne bestemme størrelsen på baggrundsbilledet....
Det var en god eftermiddag... jeg lærte også noget!





Aftenen blev brugt på tiltrængt afslapning med strikketøj og kabale på tablet!

2 kommentarer:

  1. Det lyder godt alt sammen - hvor mange var I på denne strikkeinteressante weekend?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved ikke, hvor mange der deltog... flere af workshoppene havde jo 15-20 deltagere... og mange kom bare for at opleve stemningen, kigge/handle garn og tilbehør. Så er var et mylder i teltene. Uformelt. uhøjtideligt.

      Slet