søndag den 7. september 2014

Gengangere...



Jeg har trøjen med Nordiske stjerne på ginen...

Jeg har skulet til den...
Der er noget ved den, der ikke er rigtigt!

Det er ærmet!!!!


Pludselig gik det op for mig, hvorfor jeg ikke "gad" strikke på trøjen...

Ærmet er for bredt.


Selvom jeg har trekvart ærme er det en ommer...

Der skal fjernes 1-2 mønsterrapporter for at få det til at passe...

Jeg piller op ... om lidt...
For jeg har en anden "genganger" på pindene...

Det er Jakobsskallen eller Ibsskallen, som jeg skrev om, før den lille musling blev til Gåtur på stranden....

Vera inspirerede mig til et Camino sjal.

Det er med den største af mine strikkeprøvemuslinger.
Det bliver et stort, favnende sjal på 295 omgange........


10 kommentarer:

  1. Sikke flotte nordiske stjerner ……..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak... Jeg kan godt lide mønstret... så derfor er det en genganger; først sjalet, så en poncho, som jeg ikke trives i....der manglede ærmer... altså en trøje!!!
      Når den en gang bliver færdig!

      Slet
  2. Kender det godt, det der med noget er forkert. Selv om det er træls at trevle op, bliver man som regel glad for det bagefter. Smukke arbejder som sædvanligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare pudsigt, som jeg har kunnet gå rundt om "den varme grød" uden at SE problemet....
      Men nu skal der ændres streger i excel... og så strikker jeg videre!!!

      Slet
  3. Jeg tror du har helt ret - det er for bredt. Dejligt, nu bliver du glad for den, er jeg sikker på.
    Øv, jeg vidste ikke der var kreative dage i Viborg - måske godt det samme - ku jo ikke komme derop alligevel! Meen, bare en lille kiggetur.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også helt anderledes fortøstningsfuld mht ærmerne nu... Strikker derudaf!
      Ærgerligt at du ikke fik en lille kiggetur! Måske du kan klare en tur til Fredericia eller Skjern sidst i oktober?

      Slet
  4. Jeg synes, at ærmet er så fint og ikke spor for bredt, men det er din trøje og dine ærmer, så du får lov at bestemme ;-) - og det er en ualmindelig smuk trøje!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.... men den flagrede lige rigeligt fr albuen... så den bliver strikket med tættere indtag fra start og længere mellemrum nedefter...
      Så tror jeg den bliver mere harmonisk.

      Slet
  5. Godt du finder ud af det - på billedet ser det jo godt ud. Men det er altid noget andet når man får det på. Sikke et mod til at begynde på nyt!!! Vild med dit sjal - meget spændt på at se dig med det!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er fejlene man lærer af... ikk'? Jeg bliver klogere hen ad vejen...!
      Mit første ærme var efter de gamle kofter som havde rummelige ærmer, men jeg vil genre kunne tage en jakke over trøjen, så derfor måtte der redesignes! Håber resultat og formål passer sammen!!
      Du er da også i gang med dit og dat... glæder mig til at se resultaterne!

      Slet