tirsdag den 9. september 2014

Strikkeaften i godt selskab!

Jeg var sammen med 47 strikkeglade damer mandag aften.
Vi er medlem af Seriøst strik - for sjov, Holstebro afdeling.
Faktisk er der hele 60 medlemmer, men jeg er nu glad for, at der var en del fraværende!
Dels pga. pladsen og dels pga. lyden.
Og nej ... kvinder snakker ikke bare løs... Men akustikken er ikke god i Kultur og Frivillighuset

Der var ro og plads til kommentarer, mens vi havde "pralerunde".
Alle viste deres projekter frem, færdig og på pinden...


Susanne strikkede sjove halssnorundtogrundtbånd, der kunne arrangeres på mange måder.




Nelly gik catwalk med det flotte Dreambird sjal.
Der er så flot i de varme farver.


Og der er jo nogen, der skal til Fanø lige om lidt...
Så der var strikke Fanøskørter....

Fotografen i baggrunden er Ritta, en af tov/garnholderne i foreningen.





Jeg viste mit Danmarksjal frem... også fra bagsiden...





Og bagsiden!


Vera viste sin smukke bluse frem...
Og fortalte om finesserne i kanten...


Det er spændende og inspirerende at se, hvad de andre strikker...
Og høre nærmere om detaljerne i værket...
Garnet, teknikken, designeren...

Jeg fortalte om strikkehæftning og viste hvordan man kan "spyt"splejse garnet.
Theresa fortalte om Russian Join, men det nåede jeg ikke at se.

Nu er der en hel måned til næste møde....!

16 kommentarer:

  1. Lyder som en dejlig aften.
    Jeg forstår godt, at alle gerne vil vise frem, men ... er det ikke sådan liige i overkanten at skulle se på 46 kvinders frembringelser? Også selv om de er flotte?
    Strikkehæftning er et MUST at kunne, især når man strikker striber, og spytsplejsning lyder måske lidt ulækkert, men er særdeles effektivt og ikke mindst usynligt. Russian joint kender jeg godt af navn og metode, men har ikke selv prøvet.
    Gad vide, om der er en afdeling i nærheden af mig? Det må lige undersøges ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej... det gik muntert og hurtigt fra den ene til den anden. Noget snakkede vi mere om end andet, men alle havde noget at vise. Jeg var optaget af Veras bluse og meget imponeret af et tæppe i dobbeltstrik med bogstaver, inspireret af tørklæde i Strik en stund. Du kan lige ane den på bordet bagved Nelly med skørtet....

      Slet
  2. Nå. Det er der så ikke. Det er rent jysk, kan jeg se :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, beklager... Endelig noget der foregår vest for Valby bakke... godt og vel....
      Det er Hanne Pjedsted, der startede gruppen .. så flyttede hun til en anden by og startede en mere og sådan har det bredt sig!

      Slet
  3. hej Anne,
    tak for de dejlige billeder :-) Jeg har strikket tørklædet fra AD´s bog og det var sjovt...men jeg tror ikke at jeg kunne finde på at strikke et helt tæppe med bogstaver, selvom jeg synes om ideen .
    Dit sjal kan jeg slet ikke få nok af ! Kanten er så flot og overraskende i den glade røde farve :-)
    strikkeglade hilsner
    Angelika

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en god aften! Jeg har prøvet dobbeltstrik... men jeg håber at få foden på det hos Kamstrup ved Brandefestivalen. Det tæppe var FLOT!
      Tak... jeg fik også mange roser for sjalet... Hvordan går det med dit projekt sjal?
      Strikkeglæde. Anne

      Slet
  4. Bare det var mig som var til sådan en aften....det gad jeg godt !
    Flot nyt "hoved" eller hva den slags hedder øverst på bloggen
    Ka Hanne ikke flytte til Valby bakke og starte noget lign ?
    Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du jo prøve at spørge hende om! Det hende med Designstrik.dk Det er godt nok en oplevelse at komme med i sådan et strikkenetværk.
      Tak... Skulle da benytte mig af tilladelsen til at bruge billedet!

      Slet
  5. Hej Anne
    Tak for sidst. Sikke et godt billede af dig, og dit Danmarkssjal. Vi ses snart igen. Mvh Anni

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og Selv tak. Jeg er glad for at få lov at bruge billedet.
      Vi ses jo heldigvis snart....til mere strik!

      Slet
  6. Hej Anne - det er altså utroligt som du kan finde på ! et Danmarkssjal med landkort og det hele! sjovt indfald :o) spændende idé .. og så ser det ud som om I har hygget jer :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så sjovt at finde på nye sjaler. Jeg mangler lige at sy en rød plet for Holstebro!
      Det var rigtigt sjovt og hyggeligt og spændende og... Dejligt at være med i sådan en flok strikkeglade!

      Slet
  7. hold da op - sikke nogle flotte strikkearbejder I fremviser

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare så inspirerende at se alle de andres gode ideer og projekter!

      Slet
  8. Hvor ser det godt ud, sikke mange spændende forskellige ting der strikkes. Og hvor ser du godt ud på din nye header !!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er noget af det, der er godt ved at mødes... man ser noget helt andet end det man selv kører rundt i!
      Tak. Det er Ritta det er fotografen. Og jeg er så glad for at jeg måtte bruge billedet...Det er ikke til at tage "action" fotos som selfies!

      Slet