søndag den 19. oktober 2014

Beslutninger og forventningsglæde

Søndag... Regnvejr... igen-igen! Hygge, TV, kaffe, strik...
Mens der besluttes og strikkes... ser jeg frem til ugen med forventning...

Onsdag d. 22.10.2014 er der igen STRIKKEHYGGE på Holstebro Bibliotek...
Fredag d. 24.10.2014 skal jeg til Kreative Dage i Fredericia sammen med vores datter. Inspirations og tøse-tur!
Lørdag d.25.10.2014 kører tager vi mormor med til Husflidsfestival i Skjern på DHE. Festivalen har vi besøgt årligt og nyder det hver gang. Stande med husflid og folk der gerne snakker om deres arbejder.

Arbejdet skrider frem....Jeg har lukket kanten af foroven på trøjen...

Jeg tog en beslutning!
Aflukning rundt, fordi jeg synes, den kant har mere at "holde i" end en sammenstrikket.
Skuldrene skal syes sammen med madrassting.

Halskanten samles op, jeg har strikket grå hvor linjen går foran, og strikkes færdig.

Inspireret af de mange flotte kofter og gode råd om strikketreknik i Koftegruppa på Facebook har jeg købt Pinneguris mønster Loppa på Ravelry og fundet billede af opsamling før klip.


Solky har lagt dette foto op af sit projekt

Det skal prøves!!!!



Jeg tror ikke, der er masker nok til at hækle og sy i fronten, så der vil jeg bruge et af de smukke bånd jeg købte i Stof og stil til at skjule klippekanten..


Langs kanten til ærmet vil jeg hækle, klippe og sy ærmet i: Ærmet lukkes af (når det er strikket færdigt) uden den kendte kant til at skjule klippekanten.

Jeg vil sy den hæklede del fast på bagsiden; derved får jeg kun to lag strik i stedet for den gamle metodes 3 lag.

Fortsættelse følger.....


14 kommentarer:

  1. Skøn uge du går i møde :-)

    SvarSlet
  2. Hi, hi, der er gang i dig, Anne - skønt at afprøve nye teknikker :-) Og så er det bare så skønt at have gode ting at se frem til - du skal nok få en dejlig uge :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvo intet vover intet vinder.... Jeg synes, den metode ser så interessant/nem ud, at den er værd at afprøve....
      Med sådan en uge er det (næsten) lige meget om det regner!!!!!

      Slet
  3. Åh, herlig uge du går i møde!! Sådan skulle alle uger være!! Og nu skal du vel snart udgive strikkebog med alle dine flotte teknikker!! Glæder mig til at se dig med den!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. He he... jeg tror ikke jeg kan holde til at alle uger var så indholdsrige... det bliver for dyrt! Og der er ikke plads på hylderne til alt det jeg får lyst til!
      Alle de teknikker er jo lånte fjer; inspiration fra nettet... senest Koftegruppa... Næh, jeg ser frem til bogen! Koftebogen! Er bestilt!

      Slet
  4. Du er en travl dame, Anne :-) det er dejligt med sådanne planer - jeg skal også til strikkecafe denne uge :-)
    Lyder som en god ide med montering med kun to lag...jeg har tit været lidt ærgerlig over at få tre lag, som jeg synes bliver lidt for kompakt eller hvad man nu kan sige ;-)
    Jeg kan virkelig godt lide mønster og farvesammensætningen i din trøje - sikker på den bliver så flot :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Strikkecafe er bare så hyggeligt! God fornøjelse.
      Ja, det med de tykke ærmekanter har altid irriteret mig ved de traditionelle kofter. Nu er det jo ikke Per Gynt garn, men supersoft... Alligevel synes jeg, det er rart med så tynd en montering som muligt. Så jeg satser på, at det fungerer efetr hensigten!
      Tak... jeg glæder mig til den er færdig!

      Slet
  5. Jeg fattede ikke en bønne af det sidste afsnit! Det bliver du simpelthen nødt til at forklare med masser af billeder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg da ikke forstå... Det er da så logisk ;-)
      Der kommer billeder og bogstaver... Når der er noget at skrive om!!!

      Slet
  6. Ja Anne opklipning efter hækling skal prøves. Du kan også se tekst og billeder hos Kate Davies
    http://katedaviesdesigns.com/2012/04/29/steeks-2-reinforcing-and-cutting/. Hun gør det meget grundigt og det holder, bare det ikke er i glat garn - superwashbehandlet duer slet ikke, men supersoft er fint.
    Heller ikke i år kommer jeg til Fredericia, jeg skal arbejde i Tind, men pyt så fristes jeg ikke.
    Nyd den kommende uge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har faktisk prøvet at hækle... det gjorde jeg på Æblesjalet... Efter grundig research på nettet!
      Det smarte her, er det med at strikke stolper før klip... Men det er allerede "aflyst", for jeg kunne ikke finde min hakke-hæklenål til KnitPro... og jeg kunne ikke vente!!!
      Der kommer beskrivelse af mine eksperimenter!!!

      Slet
  7. Hej Anne - jeg er simpelthen imponeret over så meget du når :o) spændende med din kofte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mona. Jeg glæder mig til at få den færdig...

      Slet