torsdag den 6. november 2014

Rabat: køb mere = spar mere????

Jeg tog på en solo-tur i dag..... En lille rundtur..

For jeg havde fået mail om, at Tind holdt Uld-Dage...
20% rabat på alle varer med uld i!

Og så er det, man kan sige "jo mere du køber, des mere sparer du"!

Jeg MÅTTE ud og kigge..

Jeg ønsker mig stadig noget fra Oleana, men "bogholderen" prikkede mig på skulderen; næ næ!

Så jeg kiggede bare....

På første sal ligger alt garnet....
Jeg var rundt og kigge med fingrene...
Der var meget at kigge-føle på!
Jeg havde jo købt hæftet Let's tweed og da jeg opdagede tweed garnet ..... prikkede "lagerforvalteren" mig på skulderen; næ, næ!
Tweed'en er så let og blød. Blandingen 70% uld og 30% mohair virker meget vellykket...

Han prikkede til mig igen, da jeg tog et nøgle Merinould fra Hjelholt...
Jeg har ikke strikket med Hjelholts garn, men læst om det... Og Merino'en var for lækker...
Jeg tog altså to nøgler garn med hjem!

Turen gik også forbi Kloster lys..

Jeg ville se, om de havde et spændende kalenderlys... det syntes jeg nu ikke...
MEN de havde meget andet!

Denne løber fra Ekelund kunne jeg ikke stå for... den passer lige til bordet eller den høje skænk...

Sidste stop var Vestkystens Gårdbutik, hvor vi gerne kigger ind, når vejen går forbi.

Vi har købt krydderier, special-øl, kage...
De er berømte lokalt for deres ost; men det spiser vi ikke.

Til gengæld nød vi en kæmpe is i sommer...
Den kom på det helt rigtige tidspunkt!

14 kommentarer:

  1. Tind kender jeg slet ikke, selv om Ringkøbing i mange år var vores faste indkøbsby; nemlig gennem de 20 år, vi kunne leje et firmasommerhus på Holmslands Klit (Klegod), hvilket vi gorde stort set hvert år i efterårsferien.
    Lysbutikken i Kloster har vi været i flere gange, men lysenes udseende er tilpasset det talstærke tyske publikum, tror jeg :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tind, Tekstil og Kunst, er bestemt et besøg værd.... ligesom Gårdbutikken!
      Og du har ret mht. lysene... Jeg tror også, jeg var den eneste danske kunde i dag!!
      Der er mange forretninger langs kysten der har fokus mod tyske turister... Jack Wolfskin sælges i stor stil.... Og brugskunsten har et andet twist end dansk....

      Slet
  2. Har heller aldrig været hos Tind. Det må på programmet næste år :-) Sikken viljestyrke du udviste :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må da besøge Tind!
      Ja... Jeg pudsede også glorien, da jeg kom hjem!!!!

      Slet
  3. Sikke en dejlig tur - jeg har heller ikke været i Tind men håber....måske det var heldigt du havde taget både lagerforvalteren og bogholderen med, hi hi...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nød det! Der er så smukt ude i klitlandskabet. Og Tind er en smukt indrettet forretning, dejlig at gå rundt i.
      Ja, manden min syntes, at jeg havde været dygtig!!!!

      Slet
  4. Dejlig at du kom forbi, selv om du holdt igen. Men jeg kan fortælle at der var mange som ikke havde hverken lagerforvalter eller bogholder med.
    Jeg har aldrig været i Kloster Lys - typisk, det som er tæt på .......
    Men gårdbutikken besøges ofte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg holder meget af at besøge Tind! Ja, træls med sådanne "støttepædagoger", men det er da godt andre ikke havde samme kvaler!
      Jeg har besøgt Kloster lys for nogle år siden, syntes den havde skiftet stil til mere strømlinet turistvenligt!!
      Gårdbutikken er bare god.... Det er forskelligt hvad jeg falder, men der er altid noget i kurven!

      Slet
  5. Det er så smuk en butik, man kan da ikke andet end at blive inspireret. Det var her, jeg for år tilbage, så Noro for første gang, og det er jeg lykkelig for. At der så også er en overdådighed af smukt tøj, lækre sko og - ikke mindst, behovsfremkaldende tasker! Jeg elsker tasker, men kun de lækre der dufter af læder som i Tind Mohair....her kom min finansminister også frem på nethinden og jeg styrede mig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, bare bygningen... sådan lige midt på en mark og med en skøn udsigt fra 1. sal over vådområderne med man får en kop kaffe... eller parkere manden med kaffe...
      Jeg har også en ting med tasker; lækre, læderduftende tasker... Det store problem er bare, at jeg ender med en rygsæk, hver gang jeg skal af sted... Jeg skal have pung, mobil, mikrofon dimser, fjernbetjening, medicin, solbriller... plus det løse med... Og det kan ikke være i en smart dametaske... Jeg har i hvert fald ikke fundet den rette model... Har en lækker turkis-glad Adax hængende.... Men når alt mit skrammel skal med, så hænger en rygsæk bedre!
      Sjovt nok... så er det først nu jeg opdager Noro garnet... Der kan man se, hvor forskelligt vi kigger garn... Jeg øver mig i at se ud over min næsetip!!!!

      Slet
  6. Du får da shoppet lidt, var Anne? Jeg har jo været begge steder og det er skønne butikker begge to - både Tind og Vestkysten - så mange lækre ting at kigge på :-) Det ser da også ud til, du fik købt gode sager ved Fru Jensen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja... dejlige steder frister til dejlige indkøb...
      Hvem skrev, at "garn er voksen-slik"? Det må da være sundt slik????
      Jeg kan godt lide at have lidt inspiration liggende på hylden...

      Slet
  7. Uha, sikke mange lækre ting, du har fået set og mærket på

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er spændende at komme ud og se noget andet end det der står på egne hylder... Jeg vil gerne udvide mit udvalg...

      Slet