mandag den 27. april 2015

London i april (2)

Efter en nats søvn var vi friske til at køre ud til Lambeth North og besøge IWM; Imperial War Museum.
Et turistmål efter Eriks ønske!
Vi kom af sted tidligt, så der var mange i togene! Alle mappedyrene stod af ved Westminster.
Vi gik det korte stykke hen til IMP. Var der faktisk 10 minutter før de åbnede, så der var god tid til at fotografere kanoner og granater...
Der kom selvfølgelig også skoleklasser, men de blev holdt tilbage, mens vi andre gik ind!
Der er 5 etager rundt om et midterareal med fly hængende ned fra loftet! På 5. var der noget om helte, 4. sal; Holocaust, 3. sal havde særudstillinger og resten var om krigsforhold, udstyr mm.
På 3. sal var jeg inde og se udstillingen om Fashion in Wartime. Om rationering af tøj, stof mm. Og alle de gode (!) forslag til at sy om og til og forandre.... Make do and mend. Desværre foto forbudt!
Erik var rundt på de andre etager..... han var først færdig. Vi havde aftalt 2 timer; efter 1 1/2 ringede han... Så jeg "hoppede" fra 3. sal og ned til stuen... 



Og så gik vi ud.

Hen til en lille park ved siden af, her sad vi og nød vores madpakker.
Tog så undergrunden til Charing Cross.
Og gik over på Trafalgar Square....

Som altid et mylder af mennesker, optrædende, solskin og stemning. Det er sjovt at betragte folkelivet på pladsen.


Der står en skelethest på den fjerde plint nu!

Gik så, ad en lille omvej, om til St. James park, hvor vi startede med en is og slentrede så ad stierne ned langs søen til Buckingham.

Folk nød det gode vejr i alle de grønne områder i London.
Sidder rundt omkring på græsplænerne og læser, slikker sol, får kaffe....


Vi hilste også lige på Shawn the Sheep!




Gik gennem Green Park til Undergrunden og tog ud til Russel Sq.
Gik om til British Museum. 

Her fik vi et krus kaffe og nød solen og alle de mange nationaliteter, der kom og gik.
Erik valgte at sidde uden for og passe tasker, mens jeg osede i souvenir butikkerne, men det var mest gentagelser derinde.
Måske der er kommet noget nyt i august....


Nu var energien også brugt op....
Og vi "tubede" hjem til hotellet.


Købte lige noget brød til aftensmaden på vejen fra stationen.



Åh.... det gør nu så godt at komme op på værelset og smide skoene....
Få en kop kaffe og få benene op!
14.700 skridt blev det også til


To be continued.....

12 kommentarer:

  1. Der er åbenbart noget for kvinder på det krigsmuseum ... det satsede jeg ikke på i siin tid, så jeg gik på Tate Britain mens John så på krig; det synes vi begge var en rigtig god fordeling :-)
    St. James' Park er så hyggelig at gå igennem - der er altid masser af fugle, egern og vækster at studere.
    Spiste I aftensmad på værelset?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg var da glad for den etage! For resten interesserede mig ikke en bønne! Jeg havde truet med at gå hen til Loop mens Erik var på IWM.
      Jeg nyder St. James Park, den er endnu skønnere i august. Vi så ikke et egern denne gang! Og mener, at der var færre duer....
      Ja, vi havde jo eget køkken, så vi spiste på hotellet.

      Slet
  2. Det lyder bare skønt - så I pelikaner i St. James park? I London går man bare rigtig meget og det er virkelig en skøn by at være turist i. {;o) glæder mig til at høre mere!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var dejligt! Jeg så ikke pelikanerne denne gang. Men har hilst på dem før: Gitte syntes, det var nogle underlige svaner... indtil vi fik kigget nærmere på dem!
      Vi er ikke færdige med London. Det er en by med mange facetter.

      Slet
  3. Jeg får sådan lyst til en uge i London :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da bare med at komme afsted! Det en en skøn by.

      Slet
  4. Jeg kan godt forstå, at I var trætte efter den dag. I har gået vildt langt. Og fået mange indtryk. Jeg elsker også St. James park - der er altid meget at se på. Londonerne er glade for deres åndehuller i byen.
    Dejligt at genopleve London gennem din fortælling.
    Vi skal også dertil til sommer - efter Scotland. Jeg har familie i London - de skal ikke snydes.

    SvarSlet
    Svar
    1. Man går altid dobbelt så langt som forventet i storbyer! St. James... og de øvrige parker er skønne og dejligt at se englænderne slænge sig græsset og nyde solen.
      Åh, det var da en god grund til at besøge London! Glæder mig til at læse om din tur...

      Slet
  5. Det bliver til mange skridt...kunne være sjovt at tælle...London er så skøn at komme i og vende tilbage til igen og igen..det er en dejlig tur I hat haft:-) jeg tager derover i Bededagsferien sammen med min datter og tror da vi skal besøge St. James Park- vi skal bo nær Victoria Station så der er ikke langt.. Vi har ikke særlige planer men finder ud at det....der er jo altid noget nyt at se...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde skridttæller i lommen... Det gav ligesom lov til at være træt! Godt læsset med indtryk faldt vi om i sofaen hver aften...
      Jeg kan også vende tilbage til London... Nu ser jeg frem til at læse om din tur med datteren... Gitte og jeg skal af sted i august!

      Slet
  6. Ja, London er hård ved fusserne, hvis man gerne vil opleve så meget som muligt i denne spændende by!
    Dejligt at læse om jeres oplevelser derovre. De bringer mange gode minder!

    SvarSlet
    Svar
    1. Storbyferie er en anden udgave af La Santa Sport!!!
      Tak, dejligt at kunne give noget videre... Jeg nyder også at læse om andres ture.

      Slet