tirsdag den 28. juli 2015

3i1... Farvefest, strikkefornøjelse, skaberglæde

Efter alle overvejelserne mht. farver, hoppede jeg bare ud i de farver, jeg bedst kunne lide...
Og jeg har nydt af have knald på kulørerne i strikketøjet.
Det er sjovt at strikke noget helt anderledes... også designmæssigt.
Det giver masser af kryds og bolle... eller streger og cirkler i min opskrift, så jeg (nogenlunde) ved, hvor jeg er kommet til...

De to røde ligger så tæt på hinanden, at jeg tog den forkerte tråd og strikkede videre....

ØV altså... baglæns... 2,5 omgang!
Nu er jeg kommet godt op på kroppen...
Næste "begivenhed" bliver at dele til halsslids og kort efter lukke af til ærmegab.
Så jeg skal snart til at strikke ærmer...

Imens jeg nyder 3i1, sidder jeg selvfølgelig og overvejer næste projekt!
Jeg har jo flere lækre garner, der venter...
Jeg har to cones super Geelong..
Jeg har de skønne Madelinetosh Prairie

Og jeg har lige surfet på Ravelry...
Det er farligt!

Jeg er faldet for Justyna Lorkowsky/Lete.
Hun har også en blog: Lete's Knits

Jeg kan godt lide mange af hendes designs.
Det er top down, det er med set in sleeves eller raglan...

De er enkle med fine detaljer...
Prøv lige at se denne ryg!
Jeg kom lige til at købe nogle mønstre...
Der var jo flere forskellige muligheder i garn...
Jeg har ikke fundet idéen til Madelinetosh; det er tyndt garn... Jeg har tre ens og en kontrast.
Planen var et Stephen West projekt med to kontrast farver.
Men jeg har lyst til en überlækker cardi.. den vil jeg strikke først, så jeg er sikker på at have garn nok!
Når jeg finder det helt rigtige mønster..

12 kommentarer:

  1. Det er skønt at strikke med meget farverigt garn. Problemet er bare, at jeg ved, at jeg ikke vil gå med det bagefter :-) Det håber jeg, du vil - ellers er det lige som lidt spild af tid ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtigt sjovt...Især da jeg kiggede i skuffen med trøjer... Den trænger til kulør!
      Jeg skal nok få den brugt... Jeg har boet i min røde Marimekko hele denne elendige sommer!

      Slet
  2. Dejligt med kulør på strikketøjet - det giver kulør indvendig også. Nyd det Anne!!! Og spænnende at se hvad du skal igang med bagefter :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja... det gør et eller andet ved hjernesignalerne! Jeg nyder det... Faktisk er den "mørke" røde i striberne samme som Marimekko er strikket i.
      Overvejer... lageret byder jo "kun" på blå, lyseblå, denim blå, aqua blå... Jeg skal nok bestille andre farver næste gang!!!

      Slet
  3. Jeg elsker rød og pink sammen - det er så flot! Glæder mig til at se mere - du er lidt vild nu med så stærke farver, Anne :-) ja disse regnvejrsdage kan heldigvis bruges til masser af strik...farligt at surfe for meget rundt...og dejligt er det at strikke topdown....god fornøjelse :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Beklager Lilli... Det er kameraet der ikke kan farveskalaen. Farverne er mere varmt røde.
      Det er Alfarød og brandbil... tror jeg! Men jeg synes, de spiller festligt op til hinanden.
      Tror det bliver en regnvejrsantidot-trøje....
      Ravelry er jo inspirerende... og vanedannende... og behovsskabende! De trøjer passer ikke med strikkefastheden til mit garn... regne eller købe?
      Nå... der er lige en farveladerød trøje på pindene først!

      Slet
  4. Den bliver bare så flot, den bluse.
    Fantastiske farver.
    Hvis jeg nogensinde kommer igennem den nuværende todoliste og får brugt noget af lagergarnet er den der klart på listen over næste projekt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Ellen. Jeg hygger mig rigtigt med de festlige farver. Humørvitaminer i en grå sommer.
      Mine strikkeprojekter skal bruge lagergarn... derfor er det noget af en udfordring at få farver og mængde til at gå op!

      Slet
  5. Rigtig god fornøjelse med projektet. Som du ved er det meste af mit farvestrålende, jeg kunne godt tænke mig det ind imellem var lidt mere til den grå side

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lone. Det er en balancegang mellem farver og smag og anvendelse! Nu prøver jeg at krydre lidt i strikketøjet... så er der mere at vælge imellem!

      Slet
  6. Det er spændende, Anne - og jeg tror, det bliver rigtig flot :-) Men nyd nu processen inden du bliver alt for grebet af det næste projekt - ja, det kommer fra en, der har gang i mindst 20 ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nyder skam processen og projektet... De nye mønstre ligger og "brygger". Jeg pusler og overvejer bedst mulige garn fra lageret. Og så strikker jeg lige et par striv´ber mere!
      20???? Jamen, det er skam godt at få gode råd fra en med erfaringer!

      Slet