fredag den 14. august 2015

London dag 5. V&A og Covent Garden

Planen var at starte på Natural History Museum...

Men da vi så køen blev vi lynhurtigt enige om at V&A var mere tiltrækkende!

Der kunne vi gå lige ind.... Vi startede med udstillingen What is luxury. Spændende.

Udstillet efter keywords som håndværksmæssig kunnen,

værdien i en sammenhæng,

værdien i guld....

Efter alt den luksus tog vi glaselevatoren(!) op til Glasudstillingen. Der var meget at se på...

Udstillet så man kan følge udviklingen i teknisk kunnen bag glasfremstilling, gravering og dekorering.

Også om import af glas og efterligninger af dyrere produkter!
Prøv lige at se denne fod på et glas.... og der var mange andre lignende...

Blomsterinspiration...

Glaskunst!

Så tog vi op til udstillingen med porcellæn.... Der er højt ned!

Jeg er afgjort mest til nordisk/tysk stil... Den engelske tæt dekorerede stil tiltaler mig ikke.

Ja, der er lige Wedgwood/Jasperware.... det har jeg en svaghed for!

Nu trængte vi til frokost og gik over gården til café området. Ungerne soppede lystigt i bassinet!

Fyldt af indtryk (igen) gik vi hen mod Nat. Hist. Mus., så at køen stadig var lang... hvorefter vi tog ind til St. James' Park og gik ad en anden rute

Ved The Horseguard var der Flagallé, stole og telte og masser af politi/vagter. Der skal være mindeceremoni i anledning af 70 år for Japans kapitulation.

Om til Trafalgar Square og hilse på Nelson ...

Ad The Strand om til Covent Garden. Der er altid mange mennesker. Og optræden på på pladsen foran.

Og nede i hullet... Denne gang klassisk musik.

Da vi var færdige med at slentre rundt begyndte det at regne og vi tog toget hjemad...

Det gjorde godt med kaffe, Lemon drizzle cake og muffin, mens jeg kiggede i min nye bog!

1. Igen en dag fyldt med oplevelser og indtryk :-)
    På V&A kan jeg anbefale at se mikromosaik-samlingen næste gang ... hvor jeg næste gang vil se det, I har set i dag ;-) Man kan simpelthen ikke kapere ret meget af det museum på én gang!

1. Der bliver bare fyldt på herovre.... Der er meget at mindes senerer ....på en grå novemberdag!
      V&A er bare for meget, på den gode måde. Jeg var i asien sidst, før det var jeg i mellemøsten. Har også besøgt Bollinger Jewellery Gallery, det var bling for alle pengene!
      Vi skriver mikromosaik på til næste gang...

2. Jeg skal da love for, I får noget på opleveren! Tak fordi du deler med os andre!
    I 2003 besøgte jeg V&A, og jeg tror, vi så en brøkdel af hele museet! Det, jeg husker bedst er, at vi fik lov til at komme med helt op under loftet på deres lager for at se nogle gamle antikke quilts. Det var rigtig spændende.
    Skal du ikke en tur i Londons Eye for at se byen lidt fra oven? Det er utroligt fascinerende.

1. Velbekomme Annelise. V&A rummer de utroligste ting!
      Nej... London Eye er ikke på listen. Der er ikke toilet i de glasbure og jeg tror, min balancesans vil gå amok deroppe. Jeg nyder andres fotos fra højderne....

3. Hei
    Takk for at du tar oss med på din tur i London. Så mye spennende å oppleve og se. Men det kan noen ganger bli for mange inntrykk på en gang.......
    Den boken du har kjøpt deg, ser spennende ut.
    Ha en fin helg.

1. Velbekomme Sylvia. London er spændende. Vi er blevet gode til at nyde det, vi kan rumme og så stoppe. Er der mere at se, må det blive en anden gang. Så vi har ikke været helt overloadet.
      Amy Herzog kan noget med mønstre til former! Glæder mig til at arbbejde med bogen.
      God helg til dig.

4. Lange køer er heller ikke rigtig mig. Dejligt at der er så mange alternativer i London. Covent garden, Trafalgar, St. James Park er ALTID dejligt. V&A har jeg til gode.

1. Det skal være noget jeg Virkelig gerne vil se så! Og der er jo meget andet at gå efter herovre. V&A har meget spændende i de permanente, og deres særudstillinger er enten eller efter min mening. What is luxury var både god og gratis!

5. Covent Garden er bare mit yndlingssted, når jeg er i London. Der er altid noget at se og opleve. Natural History museum er der også næste gang I kommer - men også vildt spændende.

1. Vi holder også af at slentre rundt i Covent Garden. Miljøet og stemningen er unik.
      Ja... det var egentlig den Naturfotoudstilling der er på Nat. Hist. Mus. vi ville ind og se. Men vi gad ikke stå i kø for det... Heldigvis er der jo meget andet at se. Så fik V&A lidt større opmærksomhed denne gang!