mandag den 14. september 2015

Sidste dag på Læsø...

Vi gav os god tid...
Fik pakket bil og trillede af sted..
Vi skulle op til Glaspusteriet...

Men vi skulle altså også lige have et billede af et vejskilt, som vi har moret os over, hver gang vi passerede det...

Glaspusteriet pustede ikke glas den dag...
jeg tror, alle er ved at lukke ned for sæsonen...
Så jeg tog bare et nærbillede af den røde kuglefisk.

Og jeg købte en lille blå fugle til min blå glassamling.

Vi kørte ud til Danzigmand og gik lidt ved stranden.

Der lå tykke bræmmer af tang... det lugtede lidt kraftigt!
Længere henne gik folk og rodede i tangen... de ledte nok efter rav.

Ind mod Østerby igen...
til krydset ved Grusvejen, og det er en grusvej!
Her tog vi ad Linievejen og Himmerigvejen til Hvide bakker...

De kan noget med skilte og vejnavne herovre...


Ved Hvide Bakker gik vi også en tur...

Erik kiggede efter bær.. uden dog at finde nogen...


Retur til Vesterø Havn.


Jeg ville gerne have lidt mere honning med hjem.
Det prøveglas, jeg var igang med, smagte godt!!

Nu har jeg lidt på lager!



Vi kørte ned ad Strandvejen...
til Stranden og her sad vi og spiste vores madpakke.

Vi var også på stranden...

Erik var ude og soppe...
Ser ud som om, han overvejer at gå hele vejen...

Det er lidt sjovt at fastlandet ser ud til at være tættere på Læsø end omvendt.
Her kan man se Flade bakker og Øksnebjerg helt tydeligt...
Mens man skal op på Pikkerbakken eller Øksnebjerg for at se Læsø!

Til sidst var det tid at køre til færgen...

Vi kom først!!!

Og satte os om på bænken og nød det gode vejr, mens vi ventede på Margrethe...
Lyset glitrede i vandet....
Skyerne kom drivende...

Margrethe kom i havn...
Det ser ud, som om hun kunne sluge det hele...

Om bord...
Vi kom op på hylden og holde!
Ud og op til Bistroen... Vi trængte til en kop kaffe..

Så kunne jeg gå på dækket...

Her mødte jeg igen en anderledes skiltning...

Nedfald af sod kunne jeg forstå...


Men risiko for glat føre p.g.a. is???

Ja, hvis man ikke piller skiltet ned...
så glemmer man jo ikke at sætte det op!


Udsigten var dejlig...


Farvel for denne gang Læsø!


I Frederikshavn ventede vi på, at det blev vores tur til at blive sat ned på gulvet... Og køre ud...
Vi fik lige handlet i Føtex og jeg kiggede over til Ørnevejens Skole... Der tog jeg realeksamen... gad vide hvad bygningerne bruges til nu?
Aftensmaden blev indtaget på Trafikcenter Sæby Syd.
Turen sluttede med et stjerneskud...
to fiskefileter, bjerge af rejer og asparges... jeg kunne ikke spise op!
Erik fik dagens ret Stegt flæsk og persillesovs... Der var ikke sparet på flæsket.
Han blev også mæt!!!

Så gik turen hjemad...

Det blev en helt speciel smuk tur...

Først havde jeg to sole med lidt regnbuefarver i den højre...
Det syn kunne jeg nyde længe...

Fra Aalborg og sydpå fulgte vi så solnedgangen.

Himlen skiftede farver over et smukt høstlandskab, hvor landmændene arbejdede intenst for at få høsten i hus.


Da vi nåede Holstebro og drejede ind på Ellebækvej, sagde vi farvel og tak for en fantastisk tur med smukt vejr hele vejen.

Det kan da vist ikke gøres bedre?

14 kommentarer:

  1. Det lyder til at have været en meget dejlig tur.
    Den ekstra sol hedder en solhund - oftest er der to, en på hver side af solen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne. Jeg har set det med ekstra solen i tv2 vejr. Men jeg har ikke hørt om solhunde før!
      Jeg kiggede efter en sol modsat, men så ikke nogen. Det så ud, som om der ville have været en stor cirkel om solen, hvis lyset havde faldet anderledes.
      Smukt var det i hvert fald. Og det er første gang jeg oplever fænomenet.

      Slet
  2. Tak for de smukke billeder og den dejlige beretning om / fra Læsø. Du har virkelig skærpet min appetit for at komme derover. Jeg har aldrig været der.
    Skønne sjove vejnavne. Herligt. Hvor skønt at få honning med hjem. Det er som regel min souvenir - ud over garn ;-) når jeg har været et sted henne. Elsker honning.
    En smuk afslutning på turen med den dejlige solnedgang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, Unni. Læsø er et besøg værd.
      Jeg kan også godt lide at få souvenirs med hjem, som kan bruges; enten spiseligt eller strikkeligt!
      Den solnedgangshjemtur var uforglemmelig.

      Slet
  3. Læsø er helt bestemt dejlig. Uanset årstiden. Og I har da lige fundet alle de gode steder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Læsø har meget at byde på... meeen jeg vil nu helst derover i solskin og lækkert vejr!
      Vi fik nogle rigtigt gode oplevelser ud af turen.

      Slet
  4. Solhunde? Meget specielt - det har jeg ikke oplevet selv og måtte lige via DMI for at læse om det. Det er det samme som bisol, som jeg har hørt om, men altså stadig ikke set. Det må kunne være vildt flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg måtte også lige konsultere Google.. Spændende fænomen og smukt var det absolut.
      Men svært at fotografere ud af bilruden... Tog en hav af billeder, kun få gengav lidt af oplevelsen.

      Slet
  5. Endnu en dejlig tur, du har været på Anne - også spændende tour på saltsyderiet ☺ Jeg blev skuffet over beskrivelsen af uldstuen - har aldrig været der, men troede det var et spændende sted. Skal du til Fanø eller trænger du til lidt "ferie" nu?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har været utroligt heldig med skønne oplevelser, Lene. Både saltsyderi, museum og natur... jamen Uldstuen var også interessant, masser af strik og garn i særdeles lavtloftede lokaler. Men når man selv strikker er maskinstrik ikke så spændende.. og garnet var meget Kauni og lignende. Men også nogle flotte flerfarvede lækre garner... Men altså... jeg mangler jo ikke garn!

      Slet
  6. Ps: jeg har haft 4 dages "barsel" med lille Bibi - min lkattekilling ☺

    SvarSlet
    Svar
    1. Nåååårrhhh... Håber I har fundet sammen og hygger jer... Den ser noget så nuser ud på billerne... Det gør lillesøster også!

      Slet
  7. Det lyder som en dejlig tur. I er i hvert fald gode til at finde oplevelserne, men I har sikkert også lavet hjemmearbejde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi nød turen, Hanne. En veninde var på Læsø i august og sendte mig en inspirationsliste. Noget havde vi set på tv (saltet) og så prioriterede vi efter egne interesser og lyst... det var en god metode!

      Slet