tirsdag den 27. oktober 2015

Gåtur i gaden og et tilfældigt møde...


Jeg skulle ind til byen...
Slentrede op ad gågaden...
Osede, fik rette briller til, købt lidt ind.

Pludselig bliver jeg "antastet" med et "er det ikke Anne... Annes indfald?"
"Jo, det er mig...?"
Jamen, hun ville bare fortælle, at hun var meget glad for at læse min blog!
TAK! Jeg smilede hele vejen hjem.
Sådan et tilfældigt møde på en råkold gågade giver en glad indre varme..
Det var så sødt sagt.
Og hvor tit tager vi modet til os og går hen til en ukendt og siger " Du er god til.." eller "sikke flot strik du har på?"


Jeg gik hjem igen ad Sortestien.

Som sædvanligt fik jeg kig på både dit og dat...

Jeg forelskede mig i den smukke dybrøde farve i disse blomster.. Rødkløver?

Længere henne, på vej op til Ellebælt broen, fik jeg øje på spindelvævet i græsset.

Solen stod lige ned og fik dugdråberne til at spille som diamanter..


Næsten oppe ved broen over Ellebækvej stod disse.

Ja, det er jo et spørgsmål om fokus og hvad man helst vil se...

Et sted på det sidste stykke vej hjemad dansede de pink-orange Benved-blomster for mig...

Det ligner næsten små damer i rokokokjoler...








12 kommentarer:

  1. Jeg er ret betaget af benveds smukke blomster, og din beskrivelse dækker så fint.
    Efter jeg for nogle år siden blev spurgt midt i aftentravheden i Brugsen, hvad det var for en parfume, jeg brugte, for den duftede da ualmindelig godt, har jeg selv henvendt mig til folk (kvinder), hvis de fx har et smukt, hjemmestrikket sjal på. Jeg blev simpelthen så glad for bemærkningen om parfumen og svor dengang, at jeg også ville gøre andre mennesker glade en gang imellem på den måde.
    Det er ikke noget, jeg gør ret tit, men det sker da indimellem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Ellen. Jeg synes, de er så fine og egentlig ret frække i farverne. De lyser op i buskadset...
      Jeg blev bare så glad idag. Jeg går gerne selv hen og roser et smukt sjal eller en fin trøøje. På messen i Fredericia fik jeg snakket med en "hunde-dame"; hendes trøje havde mønster med hunde, poter, kødben, sjovt fundet på. Et par sjaler kom også forbi og vi fik snakket ideer, kanter og teknik og rost hinanden!
      Og smilet bliver jo siddende i ansigtet længe efter...

      Slet
  2. Helt utroligt så mange blomster der er, selvom vi snart runder november! I går løb jeg forbi en rapsmark ... med gule blomster!!! Det er bare med at nyde det inden frosten sætter ind.
    Vi kunne alle godt lære lidt af det der med at give komplimenter - også til fremmede :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er som om naturen lige skal have det allersidste ud af "sommeren".
      Jeg nyder det i fulde drag, Connie.
      Det er selvfølgelig mest naturligt at give komplimenter, når det er på ens "hjemmebane". For mig er det strik, mon ikke sådan en med hund vil få en snak med andre hunde-mennesker?

      Slet
  3. Skønt med gode kommentarer, og lad os blot sprede den gode stemning :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så opløftende midt i hverdagen, Lene. Og jeg har ikke mødt en strikker, der ikke glad og gerne fortalte om sit strikkeri. Jeg har fået et stort smil, bare for en munter bemærkning i en døråbning.

      Slet
  4. Der er jo så mange ting at få øje på - så det gælder jo om at kigge efter dem. Øjnene ser jo kun det, de kigger på ;-)
    De der benved har vi i haven. Jeg elsker at kigge på dem. Jeg fik for mange år siden aflæggerne fra min far, der havde dem i sin have. De har også sådan et smukt løv.

    Det er så godt med sådanne spontane kommentarer, der spreder glæde. Vi kan sagtens blive bedre til at give dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. De benved er bare bedårende og det må være ekstra skønt med aflæggere fra din fars have, Unni.
      Jeg tror, jeg er blevet bedre til "at se", fordi jeg elsker at fotografere, især makro.
      Det er rigtigt godt med glade kommentarer.. man får det også selv godt, når man har givet en kompliment.

      Slet
  5. Flotte blomster, som ennå finnes i naturen. Fine bilder du har tatt av dem.
    Jeg får av og til en kunde inn i butikken, som sier de leser i min blogg. Det er både hyggelig men litt flaut også. For de vet jo litt om meg........men mest hyggelig. Så får vi en god snakk, og utveksler strikkehistorier eller en oppskrift.
    I sommer fikk jeg besøk av moren til en annen blogger. Vet du hva vi gjorde? Vi tok en selfie sammen, som hun skulle vise sin datter. Og hun var riktig stolt over å ha snakket med meg. Jeg sendte en hilsen med henne hjem.
    Det er jo slike ting som kan gi en ekstra glede en dag. Og jeg prøver alltid å gi et kompliment hvis det er berettiget .

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Sylvia. Jeg kan godt lide at gå tæt på naturens forunderlige kreationer.
      Sød historie om selfie til datteren. Men flovt? Det har jeg ikke tænkt. Spændende at møde mennesket bag bloggen. Med kommentarer hos hinanden, har vi jo delt lidt af vore liv.
      Det varmer og glæder at få komplimenter.

      Slet
  6. Det var en dejlig oplevelse du fik den dag. Og nej det var ikke mig ;-)

    At trave en tur langs Sortestien giver mange små pitstop, det kender jeg. Tog den jo i foråret hjem fra Hartmannsvej til Heimdalsparken med mindste barnebarnet.
    Tak for en dejlig tur.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var og... og jeg fandt hurtigt ud af at det ikke var en jeg kendte, for hun havde ikke kommenteret... bare nydt at læse med. Og det er jo også dejligt at høre.
      Sortestien en hovedvejen til byen for os. Alle sidevejene er til udvidet gådistance... på de gode dage!

      Slet