lørdag den 30. januar 2016

Kanter og nye planer og nye projekter....


Kanten er lukket af og er syet på.

Sjalet er til vask og tørrelse....



Imens er jeg næsten færdig med Happy 2016.
Det sidste ærme blev kværnet af til håndbold...
Uha... så ærgerligt at danskerne tabte...
Og at nordmændene lige måtte overgive finalen til tyskerne...

Nu må jeg så heppe på norsk bronze...

Jeg har mod alle planer købt nyt garn...
Et gavekort til Woolspire satte gang i en gammel drøm om at strikke Wiolakoften
Jeg har set en udgave i hvid, lysblå og koksgrå, som tiltaler mig.
Jeg har valgt at strikke med Heilo, dels forhandler de Dale garn, dels synes jeg Peer Gynt er for tung.
Jeg har også strikket strikkeprøver af garn fra hylden.... Det grå og hvide forrest er silkwool og en blanding fra Gug; tænker Rævetempel af det. Det hvide og grå til højre; Stjerneruter fra Koftebogen 1: Garnet også brugt i Danmarksjalet.
Og Dale Heilo i poserne bagerst til Wiola koften. 
De beige farver til venstre silkwool og pacalina  

og jeg startede forleden på Pullover fra Knitwear af Susie Haumann

De to tråde sammen passer med strikkefastheden og føles godt i fingrene!

Det enkle mønster giver en fin struktur.

MEN da jeg slog op og skulle til at strikke videre efter rillekanten opdagede jeg at modellen ikke har en højere nakke...
Det synes jeg ellers tegningen antyder...

Nå, jeg lavede venderækker lige som på Berlin trøjen.

Jeg tror, det bliver helt fint..

Det er mit næste snakketvmødestrik....

Og så skal Wiola på pindene.
Jeg glæder mig til at strikke med et nyt/gammelt garn. Mønstret er fra Familien.no som jeg abonnerede på i en periode.

14 kommentarer:

  1. Her emmer det som vanligt af strikkelyst og dejlige projekter :-) Tror jeg er ved at forelske mig lidt i den Happy-sag :-) Det er bare så vigtigt for pasformen med højere nakke, så godt at vi selv kan forbedre opskrifterne :-) Ha en dejlig weekend - jeg skal ud og luftes ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Happy er et hyggeligt projekt, Lene. Strikkelyst og projekter har jeg masser af, bare ikke tid nok ... Og ikke altid det garn, der liiige ville passe. Men det er vist sundt at bruge at lageret! Og heldigvis kan vi jo mingelere med opskrifter og muligheder ;-)
      God weekend... Jeg kom ikke af sted på gåtur; sønnen kiggede lige ind.

      Slet
  2. Jeg fornemmer, at du ikke går ned på garn sådan lige med det samme ...
    God fornøjelse med dit nye projekt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Står ikke med akut fiberfattigdom foreløbig, Ellen. Og det er jo både godt og skidt!
      Tak, jeg har allerede pillet Wiola op... Startede heldigvis med ærmet; så det var ikke så stort et tab.. Bare træls at strikefastheden ikke passede. Jeg måtte op på p 4!

      Slet
  3. Glæder mig til at se de skønne projekter. Fantastisk med masser af nye ideer med både nyt garn og garn fra lageret

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Frue. Det er nu dejigt at have et udvalg af projekter i støbeskeen. Jeg bliver totalt strikkerastløs, hvis jeg slutter er større projekt uden andet på pindene.

      Slet
  4. Hej Anne - så mange spændende ting, du starter op. Wiola er en skøn trøje - strikkede den selv for et halvt års tid siden. Men den er designet til en, der er højere, og har længere og tyndere arme, end jeg. Det ved jeg til næste gang . Og du har også været heldig at få gavekort til Woolspire ? jeg har købt ind til en poncho til min mor - derom senere. Marius, forstås. Kanten på dit sjal ser flot ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Mona. Tak, og ja... Wiola skal jeg lige have regnet lidt på... Strikkefastheden på P3,5 var for lille, men jeg synes det så pænere ud.. P 4 passer bedre, men synes det er lidt flyffy! Modellen er kropsnær, og jeg vil gerne kunne trække vejret!
      Ja, et godt tilbud skal man da ikke sige nej til... Jeg glæder mig til at se Marius som poncho.
      Tak, sjalet ser ret godt ud, synes jeg.

      Slet
  5. Sikke mange skønne ting du har gang i ... dejligt !

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Irene. Det er så dejligt med ideer på hylden og garn at tage af... Selvom lageret trænger til at blive minimeret!

      Slet
  6. Så fin en kant på sjalet. Er vild med dit billede af garn linet op til nye projekter. Glæder mig også til at se Wiola.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for rosen, Mette. Jeg skulle ligesom have et overblik. Jeg plejer at sætte det i mindre kasser... og pludselig kan jeg ikke huske hvad planen var med det... og så bliver garnet brugt til noget andet!
      Jeg er meget spændt på at strikke Wiola. Som nævnt skal hun vist bearbejdes lidt ;-)

      Slet
  7. Har du et billed af "wiola" ?
    I dag var så dagen da datteren flyttede hjemmefra, så vi trøster os lige med et glas 🍷
    Jeg fik strikket lidt i formiddags, den der Bits skal ha een over nakken og blive lang nok trods det er meget fristende at lukke af nu, men jeg ved at coast kryber lidt efter vask, så jeg må holde ud et par cm endnu.
    Gad også godt starte nyt projekt op, fra lageret men gør det ikke ..... Før igangværende er længere fremme end nu.
    Gad vide hvor længe det holder ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, du får lige et billede tilsendt, Helle.
      Godt med lidt at hygge sig på; det er en milepæl når de flytter hjemme fra.
      Ja, din bits skal være lidt længere. Det er det er irriterer mig ved de uvaskede garn, man skal slumpe lidt med størrelserne. Det går når man har strikket mange ting. Men jeg trænger til at wysiwyg! (what you see, is what you get!)
      Ja, jeg har i hvert fald for meget igang nu! Men det bliver færdig... en gang...

      Slet