fredag den 29. januar 2016

Rosensjalets kant...


Bagsidens garn er linet op..
Nu skal bundfarverne lægges ind.

Det er nu sådan en god fornemmelse, når vrangpinden er strikkket og man kan begynde på bagsiden af kanten.
Så kan man se en ende på projektet!

Lige her sad jeg og nød udsigten til de røde farver i kanten.
Det er sjovt som farverne virker på for/bagsiden.


Nu er der ikke mange omgange tilbage....

Det gode ved at strikke kanten på en gang er, at jeg nu bare skal lukke af og sy kanten fast...
Det kan jeg godt lide!

6 kommentarer:

  1. Du strikker utrolig hurtigt!!! Jeg synes det tager meget tid med splejsing af garn og strikke mønster... Men det kommer jo nok an på selve mønsteret. Fik du fat i en lang nok rundpind til at strikke kanterne samtidig? Eller blev der to pinde? Kan huske der var noget med det en gang. Sjalet bliver jo pænere når alle kanter strikkes samtidig. Spænnende at se det færdig :-) God weekend!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er gået ekstra hurtigt med roserne, Lone. Der er jo 4 omgange uden mønster og sleve mønstret er ikke krævende. Dit fuglesjal er heldækkende og skifter konstant; det kræver opmærksomhed.
      Jeg strikker rundt på en 150 cm wire. Har forsøgt med to kortere wirer, men det blev uhåndterligt og gled ikke godt hen over samlingen.
      Nu kan jeg se en ende på omgangene... Også god weekend til dig,

      Slet
  2. Hei Anne
    Nå var det lenge siden jeg var her hos deg. Og det var mye å ta igjen, men spennende lesning og bilder.
    Ditt sjal blir så flott!!! Og det er litt av en jobb også. Du er jo en mester i sjalstrikk. Jeg ser jo dine flotte sjal oppe i Headeren din. Fantastisk.
    Da jeg var på Fanø for noen år siden, sammen med mine Danske strikkevenninner, fyllte jeg år, og mine venninner Marianne og Anne ( Mandagspigen, son nå er borte) gav meg et rosesjal strikket i Kauni. Det er min absolutte favoritt, men jeg bruker det mest som et pledd. For å gå rundt med det, blir det for stort til. Men jeg elsker det, og det er allerede meget slitt. Det minner meg om turen, sammen med mine skjønne venninner.
    Det er helg, men ikke fri for meg. Noen hektiske timer på jobb venter. Nå er det høysesong hos oss, med Bunader, og frem til mai, vil det være full aktivitet. Jeg selger også mye garn for tiden :)
    Må du ha en riktig fin helg. Og lykke til med kanten på sjalet. Jeg gleder meg til å se det ferdig.
    Selv hekler jeg sammen et pledd i disse dager.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sylvia. Ja, længe siden, men jeg har jo holdt øje med dig. Og dit tæppe bliver flot!
      Mange tak, jeg er også glad for resultatet med Rosensjalet. Jeg synes Kauni er tykkere og tungere end Supersoft/Højlandsuld. Derfor foretrækker jeg de garner. Og sådan en personlig gave har så meget større værdi med den historie bag. Ja, Mandagspigen mistede vi alt for tidligt.
      God arbejdslyst med alle dine Bunad- og strikkekunder. Smuk tradition I har med de dragter. Følte mig så trist ved siden af en flok i Bunader en gang på tur i Norge!
      God helg til dig.

      Slet
  3. Ja, Anne - det sjal bliver virkelig flot :-) Der er mange, mange masker på sådan en kant og det bliver noget uhandy at sidde med - men selvfølgelig er glæden stor, når den så er færdig og "bare" skal sys til :-) Gad vide, hvor mange timers arbejde, der er i sådan et fairisle-sjal - har du nogen sinde prøvet at tælle sammen? Ha en god lørdag, jeg glæder mig til at se sjalet færdigt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lene. Ja, der er mange masker... især når man piller op og skal samle op igen!! Men resultatet med pæne hjørner og bare at sy kanten til er arbejdet værd.
      Christel S. har sagt, at der ligger 200 timer i et sjal. Det tror jeg passer meget godt; 200-250timer. Man skal ikke tænker på masker/minut eller kroner/timen. Man skal bare nyde at strikke noget unikt, smukt OG brugbart!

      Slet