tirsdag den 28. juni 2016

Raglanify... igen...

Nå... hvad skulle jeg så hitte på???
Næste trøje skulle ikke bare være i glatstrik.
Jeg kunne godt lide overfladen på min KombiPoncho Iglif, men gad dog ikke gentage det...
Jeg købte for længe siden Light Grey Structure, fordi jeg syntes godt om den struktur trøjen var strikket i.
Den trøje har samme design som Max og den anden jeg havde kig på....!

Altså... Jeg fandt app'en RAGLANIFY frem igen.
Den fåes både til Android og Apple mobiler...

Her vælger man de design muligheder man ønsker....


Taster målene på strikkeprøven ind...

Man vælger om det er Metric eller US mål på strikkepindene.


Derefter indtastes de nødvendige mål, for at trøjen kan konstrueres...


Bag "I" ligger en vejledning til måltagning...

Når alle punkterne er gennemgået og tastet ind, trykkes på "Generate pattern"

Frem kommer et enkelt og letforståeligt mønster til en trøje som passer til dit valg af garn og dine mål!

Selvfølgelig forudsat at strikkefastheden passer hele vejen!!!

Via lille brev i højre hjørne kan man sende mønstret til ... sig selv....
Så kan det printes ud og man har mønstret lige ved hånden uden at skulle åbne Ipad eller mobil.

Nu er jeg godt i gang med min top down raglanify grey strukture struktur mønster trøje...

CottonWool V-Neck!

Den kommer til at sidde helt anderledes i halsen...

Der skal strikkes en kant på et par centimeter i halsåbningen.
Jeg har bare ikke bestemt om det er rib eller noget helt andet.,...

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak, Annie. Det er en særdeles praktisk app, når man har brug for mål/masker til noget garn.

      Slet
  2. Hvor spænnende. Kan huske du har nævnt appen før. Har købt den men ikke fået gjort mere.. Spændt på at se hvordan denne bliver!!! Ser da godt ud!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må lige lege lidt med mulighederne i Raglanify, Lone. Det er selve raglan stykket, der har hovedrollen. Efter deling kan der sagtens arbejdes mere med figuren end taljeringen i udregningen....

      Slet
  3. Ser som altid meget gennemarbejdet ud og i cottonwool blir det en skøn bluse

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Helle. Jeg tror også det bliver en "god til det hele" trøje! Den føles blød og behagelig.

      Slet
  4. Jeg kan også huske, at du før har nævnt den app - det kunne godt være, jeg skulle tage mig sammen til at få investeret i den.
    Den ville være alle tiders, hvis jeg fx får Charlottes mål. Jeg kan jo ikke rigtig prøve på hende hen ad vejen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har strikket et par trøjer udfra Raglanify, Ellen. Synes det er genialt at få et mønster til egen strikkefasthed og mål. Skulle jeg kritisere, så er det den "skarpe" deling uden at slå masker op i ærmegabet. Men man kan jo bare lave raglanudtag på hver 3 eller 4 omgang x antal gange for at få den rigtige dybde til ærmegabet og så slå det antal masker op. Jeg synes selv, det sidder bedre på den måde. Ellers kan jeg kun anbefale at købe og prøve Raglanify.

      Slet