onsdag den 3. august 2016

Rejseforberedelser, regnvejr og strikkehygge!

Jeg har ønsket mig en lettere kuffert gennem et stykke tid.
Nu fandt jeg en... Neye havde fødselsdag(!) og 20% rabat.

Den gamle kuffert blev tømt for ditogdat og supplerende skalogsåmed blev lagt frem...

Jeg kan godt lide at pakke langsomt...
Finde fra og lægge frem og glæde mig til rejsen...
Om en uges tid venter London igen igen..

Vi glæder os,-  Gitte og jeg!

Imens læser jeg om sønnikes rejse tværs over Canada og USA.
Sætter prikker på landkortet.
Og venter spændt på næste opdatering....

En Strikkeveninde er også i USA.
Og fortæller om andre oplevelser.

Jeg elsker at læse om rejseoplevelser...
Jeg kommer langt omkring pr stedfortræder.

Herhjemme regner det jo bare ......

Jeg har alt for god tid til at strikke...
Et Paris Toujours af restegarn fra Happy2sider

Vi blev enige om at strikke farve ind i rillekanten.
Det ville give lidt modspil til det grå og strække garnet til et lidt større sjal.

Det nederste er mit Agnes sjal. 3 ngl Lammeuld Mål; 65cm x 165 cm
Så der skal lidt flere riller til.

Jeg strikker en grå ret, uden at vende strikkes en lilla ret. Vender og strikker igen en grå ret, uden at vende strikkes en lilla ret.... etc.

En fremgangsmåde jeg har fra min gamle Duet vest.

Det falder ret godt ud og kan draperes på Gina.

Nu er spørgsmålet, hvor stort et sjal modtageren ønsker sig.... og hvor langt garnet rækker!

22 kommentarer:

  1. Uhh, kan man ikke lige få lidt tips fra sønnen? Præcis hvor farter han rundt?
    Du har da godt nok en del ditogdat-ting - men det er selvfølgelig altid rart at være helgarderet ... og jeg er helt enig i, at kufferten skal være let; der er jo ingen grund til, at den tager de fleste af de tilladte kilo!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan lige sende dig et kort! Jeg kan ikke alle de navne.
      Ja, jeg samler altid ind, som om det er en jordomrejse og så bliver der luget kraftigt ud, når jeg har en vejrudsigt for den aktuelle uge!

      Slet
  2. Nnææ, en tur til London? Hvor længe? Vi napper en forlænget weekend sidst i september (;o) mon ikke vi har den samme veninde på rundrejse i USA? Vi har også lige investeret i 2 nye kabinekufferter, håber det er nok til Londonturen. Strikketøjet med i flyveren er afprøvet (;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er jo blevet en årligt tilbagevendende tur, Lona. Vi kan ikke få nok af London, en blanding af gensyn og nye oplevelser. Vi tager en uge i hotellejlighed ude i Kensington området. Jeg kan ikke klare mig med en kabinekuffert. Men glæder mig til en lettere version med samme plads i. Lige nu prøver jeg at vælge ferieprojekt... Måske Dotted Rays i noget lagergarn.
      Jeg tror, det er den samme veninde ;-) Jeg nyder alle de rejseberetninger, der tikker ind i systemet her.

      Slet
    2. Præcis sådan har vi det også. Vi er "kun" afsted i 4 dage, så vi prøver om det er nok (;o) Dotted Rays må være en Stephen West? Vi tager på ferie på lørdag og min strikketaske er også næsten pakket, med nok garn til 4-5 projekter (;o) rigtig god tur

      Slet
    3. Vi har prøvet med 4-5 dage. Men der er mere ro på og slap af med en uge. Det er Gitte og jeg gode til. Erik har sværere ved at slappe af på hotelværelset, så der vælges de kortere ture...
      Ja, Dotted Rays er en Stephen West. Den er spændende både i ensfarvet og som stribet restegarnsprojekt.

      Slet
  3. Forventningens glæde og det at pakke er skønt. Rigtig go tur.
    Lækkert sjal, det er helt vildt flot, det ser man rigtigt når du sætter det på ginen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Netop, Hanne. Der er noget hyggeligt ved forberedelserne. Og tak.
      Sjaler står bedre frem, når de draperes. Man kan se mulighederne i det.

      Slet
  4. Anne, jeg pakker på samme måde. Starter nogle dage i forvejen med at lægge frem, nyder glæden ved at skulle afsted og får næsten altid det hele med.
    God tur til London.

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæden får lov at leve længere, når man både kan nyde klargøring, rejsen og hjemkomsten. Vi har en pakkeliste, som vi aftaler hvem/hvad efter. Ingen grund til at have dobbelt op!
      Tak.

      Slet
  5. Sådan pakker jeg også :-) Man kommer lige på noget, og så i kofferten med det. Lige før jeg skal rejse er jeg så nødt til at tjekke alt det jeg har glemt at jeg pakkede... He he. Rigtig god tur til London - en skøn by. Flot sjal igen. Smart måde at lave kanten på, den har lige skrevet bag øret... Nyd ferien :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pudsigt... Vi er jo en hel klub af langsomme pakkere! Jeg har det stadig sådan, at rejser skal nydes mest muligt. Tak, vi nyder altid at være på tur sammen. Og London er vores favorit!
      Tak. Det er en fin måde at strikke striber i retstrik; der er nemlig ens på for/bagsiden.

      Slet
  6. Dejligt med forventningens glæde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig, Lene... Det er næsten ligesom til jul :-)

      Slet
  7. Rigtig god tur til jer - London er - som du ved - også en af mine farvoritter...glæder mig til at læse mere. Ja forventningens glæde er stor - for mig kan den nogle gange blive den største ;-)
    Sjov teknik med retstrikken med to farver. Det bliver et skønt tørklæde

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Lilli. Jeg glæder mig til at skrive om oplevelserne. Vi har som sædvanlig en lang måske-liste, men også billetter købt på forhånd. Så forventningerne er store😍
      Jeg tror det bliver et fint tørklæde. Og anderledes med den tofarvede kant. Det er lidt smart, at den er ligedan på for og bagside.

      Slet
  8. Rigtig god tur !!!!. Jeg har en ide om at jeg skal ha´ manden med (denne gang) til London i løbet af året. men nu ser vi lige hvordan vi får plads i kalenderen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Irene.😊 Jeg håber du kan komme af sted med gemalen. London er spændende hele året. Selv om jeg bedst kan lide at komme, når parkerne er fulde af blomster!

      Slet
  9. Min pakkeliste ser helt anderledes ud. Der bliver sjældent strikket på ferierne. Kun hvis vi strander i trafikpropper eller sygdom og ulykker spænder ben og det sker heldigvis ikke så tit. Nu synger mine 13 feriedage på sidste vers, men så kan vi snart begynde at glæde os til den næste :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har altid et lille håndarbejde med, Pia. Dels til strik i lufthavnen, dels til at slappe af med på hotellet om aftenen.
      Vi går ikke ud og spiser eller i teater mm. Aftenen er til at slappe af, skrive regnskab, skrive dagbog, skrive blog, se tv hygge med te/kaffe.... og gerne lidt strik!
      Det er dejligt, når man har en ny god ferie at se frem til! Især, når den brugte er godt brugt ;-)

      Slet
  10. Sådan kan jeg også bedst lide at pakke. Jeg starter dog med at skrive en pakkeliste for overblikkets skyld. Og så lægger jeg frem. Skal på vandretur i weekenden og har lagt frem de sidste tre dage. Der skal dog ikke så meget med, men det skal være velovervejet ;-)
    London lyder skønt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også en pakkeliste, som har fulgt mig i mange år, Unni. Jeg hygger mig med at finde frem og siden prioritere. Men der er forskel på vandretur = bær det hele selv! og flyrejse = kort selvtransport af bagage!!
      London er bare vores yndlingsrejsemål... ikke at vi har været så mange andre steder, for vi ender altid diskussionen om nye rejsemål med at sige LONDON!

      Slet