onsdag den 28. september 2016

Man kan være kreativ, mens vaskemaskinen arbejder!

Jeg har hygget med håndarbejde idag... mens vaskemaskinen tog slæbet.

Jeg var på biblioteket igår...
og der fandt jeg nogle bøger med broderier...
Der er noget godt i dem alle sammen!
Og hold da helt op, hvor er der meget forskelligt broderitekniksyning....

Jeg fik pakket min luplampe ud; købt i Aulby i foråret, og satte mig med min broderikasse ved spisebordet.

Jeg skulle lige tænke mig om, før jeg kom i gang med hedebotakkerne.
Men nu er begge kanter på Pakhusposen færdige.
Det er jeg nu ret godt tilfreds med!

Da jeg var træt i øjnene, gik jeg igang med min trøje fra Bodil Munch.
Struktur, i Agnes garn, på p 4.

Mønstret er klart nok; man skal bare læse, hvad der står og gøre, som de siger....
Så jeg tog en lille tur med baglænsbussen og startede igen...
Mit moskusluksusprojekt ligger til tørre.
Det er blevet blokket og jeg venter på at tage det af.
Her billeder før vask.
Mønstret træder meget bedre frem efter, at det er blokket...

Jeg strikkede et par pulsvarmere af den lille rest.
Det var aftenens hyggeprojekt.

Så kom en SMS; "jeg har strikket 20cm fra skuldrene og ned. Brugt 20 % af garnet. Hvor stor kan blusen blive???"

Det krævede lige en kaffe og en kage...
Den må kunne blive ca. 60 cm lang og med 3/4 ærmer...
Spændende, om det passer...
Jeg fik ikke høje karakterer i regning!


8 kommentarer:

  1. Jeg er spændt på hvordan din "struktur" bliver og hvordan skulderen er på dig.
    Jeg strikker speed strik så jeg kan få min bluse så lang som muligt, i går havde jeg dog en tur med baglænsbussen undervejs
    Skønt at ku følge med i hinandens arbejder.
    Jeg syntes da du plejer at være go til at regne den ud !
    Ses snart

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også spændt. Men jeg kan godt lide den saddelskulder...
      Pøj pøj med dit strikkeprojekt. Ja, det er sjovt ed sådan en sparringspartner.
      Men mine regnestykker er uden garantier!
      Ses snart...

      Slet
  2. Sikke et nørklearbejde du er i gang med. Meget imponerende hvor flot det bliver. Sikke en tålmodighed du har!! Smart med sådan en luplampe - har den dagslyspære i? Når der er matematik på programmet hjælper basser.... Pulsvarmerne er så søde. Mønsteret er jo så enkelt at strikke, og så bliver det så dekorativt. Nyd dagen i blæsten Anne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er hyggeligt nørkleri, Lone.
      Og sjovt at se det vokser frem. Luplampen er uundværlig... alderen trykker! Det er med dagslyspære/LED.
      Basser er ren hjerneføde til matematiske udfordringer :-)
      Tak, Pulsvarmerne blev gode. Der kommer mere i næste indlæg.
      Jeg nyder at huse er hule. Det blæser og regner.. rigtigt efterår efter alle de skønne september dage.

      Slet
  3. Sikke fine hedebotakker, glæder mig til at se den færdig. Men det er som du skriver også hårdt for øjnene, jeg skifter også til strik når jeg bliver træt..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Hanne. Jeg nyder at se projektet skride frem.
      Jeg kan ikke sy mange timer, så føler jeg mig helt skeløjet. Det er godt at have flere hobbyer! Så kan man variere aktiveteterne.

      Slet
  4. Vil godt tro, at øjnene bliver trætte af broderiarbejdet. Det er småt!
    Glæder mig til at se din struktur. Jeg er meget glad for min. Den har været min sommerbluse til køligere dage og aftener.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, alderen indhenter mig, Unni 😉 luplampen er en god hjælp.
      Jeg glæder mig til at tage Struktur i brug. Sådan en "lige over hovedet" trøje. Til hygge eller under en jakke og ud og trave...
      Men jeg skal lige strikke lidt mere!!!

      Slet