mandag den 3. oktober 2016

Grå Fyr på en grå søndag... færdig på en lys mandag...


Det regnede bare hele søndagen...

Jeg fandt luplampe og sygrej frem og hyggede mig med at montere Grå Fyr.

Planen var jo en lille lynlåspung.
Jeg ville også have foer i.

Det blev fæstnet på stingene i kanten.

Da jeg havdesyet foret i og riet kanterne var jeg alligevel ikke tilfreds...
Foret var for stort...
Det blev lagt til side... Tænkepause!

Jeg kan ikke sy konstant.
Jeg bliver træt i øjnene.

Der var forskellige pauser.
Skifte til vinterdyne og vaske linned...

Ind imellem gik jeg ud og strikkede lidt.
Mine varme futter er slidt igennem.
Så det er vist passende at få strikket nye inden det bliver rigtigt koldt.
Mandag formiddag pillede jeg foret af!
Syede længere inde og klippede foret til.

Det hjalp.

Og lynlåsen kunne sættes på.
Købes i meter mål.

Sådan en fin med blonde!
Den passede lige i farven!
Sidesømmene blev syet.
Til sidst lavede jeg en lille  bund i posen.

Mit allerførste færdiggjorte broderiprojekt!

Målene blev 15 cm bred og 16,5 cm høj fra kant til folden i bunden.

Grå fyr ... ny i solskin!

Det er hyggeligt at brodere.
Jeg fordyber mig på en anden måde end ved strik.
Jeg kan godt lide både korssting og denne mere frie udgave af broderi.

Næste projekter er pakhusene og mit nålehæfte.


14 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet fin, du er altså super dygtig og omhyggelig med dit arbejde. Det ses jo af resultatet. Jeg har ikke prøvet lynlås i metermål.. Er der en feston kant på den, eller er den også syet på? Ja jeg sluger jo detaljerne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Hanne. Jeg har lært mig at være omhyggelig!
      Jeg har heller ikke købt 30cm lynlås på den måde... (tror det var mindstemålet) Du kan se lynlåsen på det første billede; den ligge skråt op over hørlærredet. Den er skabt med feston/blonde/huller. Foer, lynlås og pose burde nok være syet sammen på en gang, men nu syede jeg foret i først og lynlåsen blev så syet i til sidst; gennem lærredet på indersiden af posen og lige over foret.
      Vi lærer og inspireres jo af hinandens blogge!

      Slet
  2. Den er da bare blevet så flot ! Tillykke med den

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Helle. Jeg er godt tilfreds... og så opdager man jo undervejs hvor meget man gerne vil lære!! Der er nok til mange projekter....

      Slet
  3. Hvor er den flot og sikke et omhyggeligt arbejde. Det er jo netop det der gør at dit håndarbejde er af højeste klasse!! Du kan så meget og er så dygtig til det. Og så er jeg jo glad for at du skal have røde futter😄

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for for de smukke ord, Lone. Jeg har altid kastet mig ud i forskellige former for håndarbejde og de erfaringer kommer jo til gavn. Men omhu med arbejdet skal man selv yde. Det kræver nok en vis stædighed....
      Hi hi... ja... de futter er jubelrøde! (De er jo ikke juelrøde.. endnu!)

      Slet
  4. Du godeste, Anne - man kan da heller ikke være væk fra dig i ret lang tid, så har du lige produceret alskens lækre sager og været på Skals! Dine moskusprojekter, men også uldsjalet er blevet så lækre - dejligt hvad du har fået ud af det kostbare garn :-) Og sikken en fin lille pung med broderet fyrtårn - den kan du godt være stolt af :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen du ved jo, at der sker noget her, Lene 😉
      Jeg er også så glad for mit moskusluksuslækre sjal. Og ugen på Skals var så givende.
      Projekt Skagen broderi blev grundlagt i sommer, da mor og heg spiste på Skagen Fiskerestaurant. Deres dækkeserviet var lige til at tage med. Nu nørkler jeg med pakhusene!
      Fyrtårnet og lynlåposen gav mod til mere😊

      Slet
  5. Sikken fin og charmerende pung :-)

    SvarSlet
  6. Hvor er den dog fin! Jeg elsker syede tasker af enhver art og kan ikke selv få nok af dem - glæder mig til at se nogle flere fra din hånd :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Ellen. Det er bestemt ikke den sidste. Jeg skal i hvert fald have nogle strikkeposer... og der er jo rig lejlighed til at lege med både broderi og stof.

      Slet
  7. Ha ha troede du lige var i Skagen ;-) flotte broderier. Så lige dine fine ting i moskusuld - hvor er det lækkert. Jeg har 43 g til at ligge....måske pulsvarmere og et lille pandebånd...hvor mange masker tænker du havde passet til pulsvarmerne??

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi ;-) Og tak. Er godt tilfreds med mit første projekt.
      Jeg har 50 masker, men 5 mindre, måske endda 10 ... afhængigt af hvordan man strikker og håndleddet det skal passe til!

      Slet