lørdag den 29. oktober 2016

Kreativ på en fredag...

Jeg var på en dejlig udflugt med Gitte...
til Kreative dage i Fredericia.

Fin udsmykning uden for.. så der var noget smukt at kigge på, mens vi stod i kø for at komme ind.
Vi var jo ikke de eneste, der var stået tidligt op!


Masser af mennesker...
Masser at kigge på.

Der var også en del stande for mænd...
Træmænd.. Stenslibning mm.

Jeg fik hilst på Charlotte Kåe og hørt hendes foredrag om at bruge de sociale medier.

Der ligger mange overvejelser bag et billede.
Og der er mange knapper der kan trykkes på ift. sider, grupper, spam mm.

Jeg købte også... lidt forskelligt.

Geilsk strikkeposer er bare så pænt lavet...
Jeg vil prøve selv at sy nogle, Stof og Stil havde en anderledes lynlåsmontering.
Strik en trekant... skulle bruges til garnlageret!
Coast til et julesjal...
Platwerk.dk havde små kits; jeg faldt for Pendant og en Knap.

Og så købte jeg en fyrfadsstage... af en australsk nød, sagde sælgeren.

Erik mener, det er en Lotus kogle/nød/frøstand.
Nogen der er klogere?

Planen med stagen er at lave en nålepude med noget broderi...

Man kan jo bruge smukke træting, æggebægre... og så lave sin helt egen nålepude a la de små fra Skals kurset.
Jeg fik ideen fra Instagram...

Jeg var helt flad, da jeg endelig var hjemme.
Så mange indtryk, så mange mennesker, så meget larm!

Jeg fik kigget mine indkøb igennem...

Og så satte jeg mig til at brodere en Pendant.

Det er så hyggeligt et lille projekt.
Enkelt og totalt afslappet broderi!

Et lille overskueligt projekt.

Og hurtigt lavet.

Der er endda materiale til mindst en pendant mere.
Jeg har noget hørlærred, det kan vel også bruges..

Jeg vil i hvert fald prøve...

4 kommentarer:

  1. Den kreativmesse må være endnu bedre end håndarbejdsmessen - jeg kan godt lide, at der også er noget andet end lige strik og sy (jeg sliber fx også sten).
    Tror jeg vil snuppe den til næste år frem for den i Middelfart.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er vist den bedste messe af alle mht. størrelse og bredde, Ellen. De andre er mere målrettede strik, sy, patchwork eller andet... Men størrelsen gør det også ret anstrengende pga, trængsel, larm og mange indtryk. Det må man bare tage med og nyde de oplevelser man får ud af turen.... og hvile hovedet dagen efter ;-)

      Slet
  2. Spændende ting, du er faldet over.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mona. Ja, jeg synes, jeg fik noget anderledes med hjem.... og noget nyt at lege med!

      Slet