torsdag den 13. oktober 2016

Overførsel.....


Jeg prikkede ... og prikkede...

Med kaffepauser og strikkepauser.
Endelig var alle ordene gennemhullede...

Jeg riede på kryds og tværs for at have sigtelinjer til trådlige placering.

Satte SKAGEN på efter bedste evne.
Farven havde jeg "sat over" i går aftes...
Og jeg havde rullet stempelpude af en engangskarklud. (efter Elins anvisning i Nostalgier og Broderier 2)

Så jeg var bare klar til at overføre motiver i dag!
Der blev duppet med rullen og farven gnedet ned med et viskelæder.

SPÆNDENDE... hvordan kom det til at se ud??

Det' ikk' så ring' endda :-)
Desværre er det blevet en lille smule skævt.

Jeg må prøve at sy det efter trådretningen.

Men helhedsindtrykket passer med det, jeg havde tænkt mig.

Bagsiden skulle også farves.

Store motiver er svære at styre...

Jeg har så lært, at man skal fæstne kalkepapiret grundigt!
Noget at stoffet har flyttet sig lidt, da jeg gned farven ned i det.

Men igen... jeg er tilfreds med helheden.
Farven er jo kun vejledende... men vigtig!
Jo mere nøjagtigt det er gjort, jo lettere er det at sy bagefter!

Så... nu kan jeg komme videre med Skagen-posen.


2 kommentarer:

  1. Jeg følger spændt med i dine broderi processer jeg ville ønske det var mig der kunne broder. det bliver spændende at se det færdigt

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har broderet korssting før, så kan man slappe af og bare følge mønstret. Frit broderi som dette, er udfordrende på en helt anden måde. Men stingene jeg har brugt i dette er "kun" de klassiske stikkesting, kontursting, trækkesyning (risting).
      Det er bare afkaste sig ud i det... evt. bevæbnet med en broderibog.

      Slet