torsdag den 8. december 2016

8 . dec. Trøjemarathon....


Lyset bliver kortere og hyacinten længere...

Hyggevams tør og taget i brug!
Den er varm.
Og rigtig lun under en jakke.

Opskrift Ellen Larsen
Garn 2 tråde højlandsuld, p 5,5
Vægt 325g

For lææænge siden købte jeg garn hos Bodil Munck til Struktur.
Den havnede i kassen....
Der var andre projekter, der lokkede...
Og da jeg så havde strikket den for stor og måtte gøre det om...
sååå var det, den blev lagt til side...

Den slags lagerstrik kan være en dårlig ide...
Jeg manglede godt nok kun ærme 2 og så at bestemme hvor lang trøjen skulle være.

Men katten var rendt med målene.. eller maskeantallet!
Jeg havde skam talt masker på det lange ærme, da jeg samlede op til ærme 2
Men der mangler 6 masker....
lige en billet til baglænsbussen!

Altså... pille 3/4 ærme op!

Har jeg nævnt, at jeg synes ærmer er uendelige???

Nu passer maskeantallet tihvertifald...
Nu skal de bare strikkes lige lange .. og lange nok!...


10 kommentarer:

  1. Den blev rigtig flot og sidder jo helt perfekt. Godt det bliver bedre når du har taget baglænsbussen :-) Helt enig - ærmer er laaange... Særlig det første...

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Lone. Den skal nok blive et hit.
      Dejligt med ligesindede; ærmer er urimeligt lange 😉

      Slet
  2. Din blå trøje er rigtig flot og klædelig - og struktur bliver du glad for når den engang er færdig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Mona. Den er dejlig i brug. Jeg er spændt på Struktur. Agnes er helt anderledes i strukturen og strikket får en helt anden karakter.

      Slet
  3. Hyggevamsen ser rigtig dejlig ud, flot farve også.
    Og du har straks fat i næste projekt :-) jeg har haft et godt øje til struktur, den er altså fin.. måske skal der købes garn til den kommende juleferie.
    Men det kan være jeg lige kan få et godt råd af strikkeeksperten - jeg har fået den ide at strikke en cardigan oppefra og ned, i samme stil som Århus sjalet. Har du evt. Et godt forslag en go opskrift?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hyggevamsen er skøn i brug, Hanne.
      Jeg tror Struktur bliver lige så god, bare anderledes.
      Cardigan i retstrik... Jeg kan kun lige komme i tanke om Camilla Vads Dip Dye jakke. Eller en fortolkning af Høstjakken.

      Slet
  4. Ærmer er noget stads! Ikke så underligt, at vi lider af SSS.
    Til Johns norske trøje strikkede jeg skiftevis to pinde på det ene ærme og på det andet ærme (dog et helt, lille mønster nederst på ærmet). Det tog vel i princippet længere tid, fordi man skal lægge arbejdet fra sig oftere, men til gengæld var begge ærmer færdige på én gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ærmer er bare uendelige....! Jeg skal vist prøve din metode på den næste trøje, så jeg ikke havner i samme maskemisére. Tanken om to ærmer færdige på en gang er lokkende.
      PS Erik var også betaget af Johns træarbejde.

      Slet
  5. Lækkerier er hoppet af endnu en pind, og det til trods for lidt baglæns strik, og de alen lange ærmer.
    Ærmerne er uendelige, om det er dem du slutter ved håndled eller dem du slutter ved skulder, der er ingen omvej :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bliver aldrig gode venner med ærmer... Jeg må afprøve Ellens taktik, så de er færdige på en gang.
      Jeg kan godt lide at strikke trøjer... så jeg overlever ærmerne... til gengæld holder jeg mig langt væk fra sokkestrik!

      Slet