fredag den 6. januar 2017

Helligtrekonger... og noget at pakke julen væk i!


Vinterens koldeste nat- heldigvis på Djurs.
Men her var nu koldt nok!

Fuglene grovæder ude på foderpladsen....
Jeg valgte at blive inde i dag...

Jeg havde nemlig et projekt, der ikke kunne vente længere...

Kassen juletræet lå i, var helt mør og ødelagt.
Jeg havde et par voksduge, som ikke blev brugt; de måtte kunne syes til nogle passende poser til de tre juletræsdele.
Så ville det ikke være så tungt og uhåndterligt at få træet ned i/ op af krybekælderen.

Først syede jeg en af den tynde voksdug; det passede til toppen og foden.
Det vejer ikke så meget.

Vendt søm, stropper på de tre sider, så der er noget at hive i.
Og lynlås i toppen, så den er nem at åbne/lukke.

Så var der bare to mere..
Samme opskrift, men en tykkere voksdug.

Og nu har juletræet fået gummisko på!

For at beskytte posen mod den skarpe metalkant for neden købte jeg 3 tennisbolde i Toys are Us.

Erik fik opgaven med at skære dem til....
Og det fungerer fint!

Ideen har jeg fra ... billede af skolestole med bolde for at dæmpe støjen i lokalet!


Nu er julen pakket ned...

Poser og kasser er lagt i kælderen...
Klar til julen 2017.

Jeg har tændt mit Helligtrekongerslys, som jeg købte, da vi var på Refugiet.

Nu er julen ovre for denne gang....

12 kommentarer:

  1. En juletræspose! Tre oven i købet - den var ny, men meget kreativ :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg syntes også, det var genialt med tre, da jeg kravlede rundt nede krybekælderen😉

      Slet
  2. rigtig god ide at dele træet op i mindre pakker :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Angelika. Kassen med et helt træ er langt, tungt og uhåndterligt. Det gik så nemt at få det hele i kælderen i dag😊

      Slet
  3. Det er da rigtig godt tænkt. Flot indpakning og nem at håndtere, smart

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak😊 Det er jo skønt, når ideerne bliver til noget praktisk anvendeligt... og der kan jo syes poser til andet end juletræer😉

      Slet
  4. Det var opfindsomt med den juletræspose. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mona... ideen kan jo genbruges til andre forml😊

      Slet
  5. Smart indpakning af juletræet. Den kan jo holde uendeligt længe :-) og det er så dejligt at finde "julen" frem igen, når den er ordentlig pakket ned.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det går altså nemmere med at pakke væk, når man har noget at putte det i! Og sjovere at hente frem😇
      Alt det andet julepynt har haft deres plads i solide plastkasser. Nu er der også styr på træet😉

      Slet
  6. Jeg tilslutter mig koret, super ide med at dele træet i 3, og gøre det mere håndterbar når det skal pakkes væk og findes frem.
    Det var en meget kold dag i fredags, jeg nød virkelig at komme ind, både på arbejdspladsen, da jeg kom hjem og efter min travetur.
    hyggeligt med et helligtrekonge lys.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en lettelse, på flere måder, at lægge det i kælderen i de poser.
      Mit Helligtrekongerslys brændte to aftener og så gik det ud af sig selv før det nåede ned til samlingen. Selvslukkende er en god ide der!

      Slet