mandag den 23. januar 2017

Nogen ting kræver tilløb....


Som f. eks. at sy lynlås i en trøje!

Det var med at få det gjort først på dagen, mens koncentrationen var bedst!

Jeg synes det blev pænt.


Og ikke nødvendigt at fifle med en hæklet kant på indersiden...
Lynlåsen ligger fint mellem front og belægning.


Så var det tid til de sædvanlige fotos...
Fakta:
Garn Supersoft, Bleached White og Højlandsuld Petrol (Teal inden i conen) En rest højlandsuld i lys aquafarve til kanter.
P 3 til kanter, rib og talje. P 3,5. til mønsterstrik.
Trøjen vejer 330g inkl. lynlås!
Srørrelse L
Ændringer; maskefordeling XL for og M bag.
Ærmerne XL.
Der er tilpasset med indtagninger, så mønstret ligger overfor hinanden ved raglanstriben.

Hot or not: Helt sikkert HOT. Den er lun og dejlig at have på.
Den bliver god under jakken på traveturene.

Jeg fik lavet en ting mere i dag...
Efter et meget langt tilløb! Som det ses er trøjen fra nov. 2015!)

Båndet over klippekanten i min grønne Ranga strammede.
Jeg har bare glemt at købe skråbånd.
Endelig fik jeg fat i et pænt skråbånd og skiftet det faste bånd ud.

Så trængte jeg også til en gåtur....
Så længe jeg bruger den vatterede jakke har jeg min V-hals trøje i CottonWool, den nye fra Garnudsalg, på.

Når jeg skifter til lettere jakke komme VM i brug!

Eller hvis det kommer fornyet risiko for glat føre.....

De røde hyben fangede blikket, da solen skinnede på dem...

Rundt på ruten er der grønne skud og spidser på grenene...
Gæslingerne/musse'r er ved at bryder frem...
Raklerne er ved at strække sig ud...

Der var plads til solstrejf i dag og til flotte skyformationer.

Ind i mellem har skyerne blonder på.....

16 kommentarer:

  1. Solen ... hvad er det for noget?
    Det er blevet rigtig pænt ... det tager sin tid at sy en lynlås pænt i, men det betaler sig at bruge den, så man får riet ordentligt, inden symaskinen tages i brug - måske især når det er en trøje, der skal passe sammen 100 % forneden. Det ser SÅ dumt ud med bare et par mm's forskubbelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har været overskyet det meste af dagen, Ellen. Jeg var bare heldig!
      Jeg syede lynlåsen i uden symaskinen... først riede jeg med uld tråd forstykket til og derefter baglæns gennem alle lag.
      Der er bare alfa og omega at monteringen er gjort ordentligt. Mønstre skal flugte, kanten må ikke flane, knaphulskanten skal være jævn og uden buler.... Jeg undrer mig somme tider over de præsentationsbilleder, der er i ugebladene!

      Slet
  2. Jeg kan godt forstå du smiler. Hvor er det flot arbejde, det er helt klart en HOT.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er faktisk forfærdeligt godt tilfreds, Hanne. Forsøget med at flytte masker lykkedes. Den blev fin i raglanstriben... Og den er skøn at have på😍

      Slet
  3. Puha Anne - at sy lynlås i strik tror jeg altså aldrig, at jeg får prøvet, så jeg bøjer mig i støvet - den er blevet SÅ flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skulle også tage et langt tilløb, Mette. Jeg kan ikke huske, at jeg har syet lynlås i strik før... Jeg har valgt den nemme løsning med knapper!
      Og mange tak. Jeg er også så glad for min genser.

      Slet
  4. Dejligt der er lidt af hvert i skabet, både til at have på inden jakken tages på, men også når tiden kommer hvor jakken kan blive på kangen.
    Det er så smukt derude, og i dag hørte jeg at solen vil skinne.
    God tirsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig rart at kunne vælge en passende trøje til dagens udflugt!
      Uld er godt hele året... uldblanding med bomuld eller silke udvider anvendelsen.
      Håber du får ret... det er gråt i skrivendestund! Men med rette klæder er der jo ikke nogen undskyldning for at hoppe over gåturen!!!😉

      Slet
  5. Du har god grund til at se så tilfreds ud - flot arbejde. Utroligt du har sneget dig udenom lynlåse, for med en omhyggelig montering er det bare flot. Tillykke:-)
    Ja det er et fantastisk og mildt vejr som lige passer til vore traveture i det grå snart grønne land ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, tak Lilli. Ja... det er egentligt pudsigt at jeg ikke har prøvet at sy lynlås i strik før.. men de traditionelle norske trøjer er til knapper. eller rund hals.
      Jeg nyder at kunne gå til.. og ikke trippe pga glat føre. Meeen vi er kuns i januar... meget kan ske før maj!

      Slet
  6. DEn er utrolig flot til dig.flot arbejde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak... og Tak. Jeg er også glad for resultatet.

      Slet
  7. Det ser godt ud og ja der skal lidt overskud til at sætte lynlås i, men det ser ud til at lykkedes meget godt

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Frue😃 Ja, med lidt tilløb lykkedes lynlåsprojektet også 😊

      Slet
  8. Inden vi ved af det, er det forår ☺ Lynlåse er nok også det eneste, der kan få mig til at tage langt tilløb - du har fået et super flot resultat ud af anstrengelserne ☺ Den er blevet så lækker ☺

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, dagenes længes... og det gør vi også! Mod lys og lune vinde.
      Mange tak, Lene. Det er så dejligt, når et projekt lykkes!

      Slet