onsdag den 8. februar 2017

Halsudskæring... og ærmegab..

Jeg kan ikke lide at halsudskæringen ligger for højt oppe på halsen...
men heller ikke, når den er for dyb!
Dybden på To sider af samme sag er lige rigeligt til en uldsweater... efter min mening.

17cm... Jeg vil gerne have den omkring de 10.
Sådan ser halsudskæringen ud på "To sider af Marius"

Jeg begynder udtagningerne til halsen allerede i "Sektion 1" i opskriften.

Og fortsætter med udtagningerne til en rund halsudskæring.
Til sidst samles med opslag af resterende masketal, der får ryg og front til at passe sammen.

Længere nede i opskriften fortsætter jeg udtagningerne til en størrelse større på fronten.
Jeg tog ud på hver omgang ved en stiplede linje.

Jeg slår gerne ekstra masker op i ærmegabet.


Herfra kan jeg så vælge at tage inde til talje i siden, eller med 10 maskers afstand til sidemasken, eller kun indtagning på forsiden....

Det overvejer jeg lige....

4 kommentarer:

  1. Hals er faktisk svært at få lige så det passer til behov. Jeg plejer at strikke det hele med mønster, måle ud, sy med maskine og klippe det væk der altså bliver halsudskæringen. Men det er jo ikke altid det går...

    SvarSlet
    Svar
    1. Lone, jeg klipper også, når det er strik, der går nede fra og op, med dette mønster kunne jeg tilpasse til mine behov!
      Nu er det sjove strikket og det er bare videre med ensfarvet glat....

      Slet
  2. Jeg kender det alt for godt, kommer en halsudskæring til at sidde for tæt på et bestemt punkt bliver jeg hys. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare så træls, når halsudskæringen sidder tværs over strubehovedet... Jeg har kasseret/bortgivet flere trøjer med den skavank.
      Nuprøver jeg at tilpasse mine projekter til mine behov!

      Slet