lørdag den 29. april 2017

Sparegrisen blev tømt!

Først et nyt strygejern; det gamle snorkede og snøftede!

Open by Night tilbud; minus 20%!
Det er da også værd at tage med...

Og så.... efter mange studier på nettet og lang tids opsparing købte jeg endelig et kamera.
Jeg handlede hos Løvstad i Herning; de var rigtigt gode til at vejlede og til at svare på alle mine "blondinespørgsmål"!

Valget faldt på Canon Powershot G7X M2
fordi den havde mest zoom; x 4,3
Touchskærmen kunne vippes både op og ned.
Den ligger godt i hånden.
Lysstærk optik.

Etuiet fulgte endda med!


Nu skal jeg lære den at kende....

I går aftes prøvede jeg det med blænde og mørke...

Det var kl 21.30. Kun fjernsynet var tændt.

Ret imponerende, hvad det kunne klare, det Canon!

Jeg sad og strikkede...

Modlys mod tv'et.

Første forsøg med Makro










Beskåret tæt.
Jeg er spændt på, hvordan det bliver at arbejde med.

Næste opgave var en USB ledning til at overføre billeder til PC.
Og et til iPad'en.
Det var Elgiganten, der gav bedst vejledning til det.
Først et kabel og dernæst en forklaring på, hvorfor mit mellemstykke til Kamera/iPad ikke virkede; kameraet var en nyere version... IPad'en kunne ikke aflæse fra kameraet!
Altså blev der indkøbt en kortlæser til iPad...
Man kan bruge WiFi, men det tager jo en evighed, når man har taget mange billeder.
Kortlæseren fungerer og det er hurtigt!

8 kommentarer:

  1. Tillykke med det nye udstyr! Jeg håber du bliver rigtig glad for det :-)
    Det har alt for lidt zoom til mig, men det er jo et spørgsmål om prioritering, og jeg ved jo, hvor meget du prioriterer blænden, og jeg kan godt forstå, at du er imponeret over denne her.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg håber, det kan give mange gode billeder... all round.
      Jeg vil sikkert savne de 30x zoom. Havde min Lumix med på turen til vikinger og Vadehavscentret for at vurdere, hvad jeg brugte/prioriterede. Og det viste sig at være blænden og kun lidt zoom; op til x5!
      Så det indsnævrede valget... derefter en lang snak med fotohandleren om +/- ved Lumix LX15 og Canon G7X M2.
      Den perfekte kombination af specs er endnu ikke opfundet!!!

      Slet
  2. Tillykke med det nye legetøj, det ser godt i mørke det kamara

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg glæder mig til at prøve det af på muserne... der er tit dæmpet belysning!

      Slet
  3. Jeg synes nu ikke du lyder som en der stiller blondine spørgsmål, faktisk læser jeg dig til at være temmelig godt kørende inden for teknikken.
    Tillykke med de nye værktøjer, billederne er du jo sød at dele med os andre.
    Jeg mangler også nyt strygejern, men kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal gå efter..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tilliden! Jeg havde læst mig til meget, men alligevel havde jeg mange spørgsmål og han var god til at svare udførligt, selv på noget der, for en fagmand, må være grundlæggende viden!
      Nu kan jeg så begynde at nærlæse brugsanvisningen!
      Glæder mig til at bruge mit Canon og billederne skal nok komme i en lind strøm...
      Jeg har brugt en Tefal version i mange år. Kan godt lide glidesålen og den måde ledningen sidder på i kombi med støttesålen.

      Slet
  4. Det bliver dejligt med nyt kamera. God fornøjelse med mere leg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver godt, tror jeg. Jeg øver mig i at bruge indstillingerne... der er meget at lege med😃

      Slet