torsdag den 18. maj 2017

En uge med strik... og smid ud...

I mandags var jeg til møde i Seriøst strik for sjov.

Det er altid hyggeligt.

Pralerunden er inspirerende og her blev der snakket og givet gode råd om farveforløb...

Fremvist og mærket garnkvalitet

Delt tips om opskrifter og garner...

Vi skulle også planlægge om WWKIP (world wide knit in public)
Det er d. 10.6.
Så sæt lige kryds i kalenderen....

Vi skiftes til at fortælle om noget strik, teknik, mønstre...

Denne gang var det min tur.
Jeg fortalte om teknikken Contiguous; tilsat ærme strikket oppe fra og ned.

Jeg havde strikket starten, så man kan se hvordan det ser ud.

Jeg havde en lille prøvemodel fra workshop til Fiberfest i Ry

Der ligger en fin forklaring hos Strikkeglad.

Der finder du også danske versioner af to trøjer strikket med den teknik.
Fritidsbluse og Drivtømmer

For dem, der har lyst, findes der mange opskrifter på Ravelry, men de er på engelsk.

Ellers har jeg haft et voldsomt anfald... af oprydningsdille!
Det er med at gribe øjeblikket og få ryddet ud i alle de gamle papirer, der gemte sig i forskellige mapper fra skat og uddannelse og lønsedler og...
Man ved, at det er for længe siden, man ryddede rigtigt op i den skuffe, når man finde floppydisk!

Mon man kan få dem oversat nogen steder???


6 kommentarer:

  1. Det er altid hyggeligt at samles og udveksle ideer og erfaringer.
    Og det er dejligt at få ryddet lidt op og ud.
    Mener du det med 'oversættelsen'? For det kan de her: http://www.overspil.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er godt med indspark og udfordringer.
      Og sådan en oprydning giver luft i reolen!
      Ja, og tak. Jeg har et par floppydisk det ville være sjovt at få åbnet.

      Slet
  2. Sjovt med sådan nogle farveforløb 😀

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ret underholdende... de garnnøgler blev flyttet mange gange ;-)

      Slet
  3. Så lige i har planer den 10/6-2017, WWKIP. Håber vejret bliver lidt bedre end sidste år, det var lidt koldt at sidde ude.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, ja... det var pivkoldt sidste år. Jeg sad i trøje , vindjakke og stort sjal.. og frøs!
      Vi rykker ind i Kaffeladen, hvis vejret driller🌂

      Slet