mandag den 24. juli 2017

Ærmer og nyt regnestykke...


Nu kan man rigtigt se den fine ærmekuppel...
Og alle mine udtagninger!
Fra S til L:
For hver 10 p x 9.
Derefter for hver 8 p x 6.
Og for hver 4 p x 5.
Målebåndet kom i sving.

Der skal 16 rapporter til for en sidelængde på ca 42cm på kroppen.
Det er tre mere end i mønstret.

Omkredsen skal have 10 masker ekstra i siderne;
det skulle passe med ca. 104cm.

Indtagninger for hver 2. mønsterrapport x 7 derefter for hver rapport x 3.

Så skulle masketallet passe med to ekstra masker i hver side efter ærmegabet... og lidt mere plads i overdelen.

Her er starten på den fine spids midt for....

Jeg er virkelig fascineret af mønsteropbygningen...

Lace er spændende at strikke!


4 kommentarer:

  1. Den bliver bare så smuk !

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mona. Det er også et smukt mønster.

      Slet
  2. Hvor er den altså spændende, og et meget smukt mønster som du har skrevet. Mens det læres må man ikke være træt, se tv, eller hyggesnakke, ikke for mig, jeg kan glemme at tage ud på et ærme hvis ikke jeg har koncentrationen (hihi).
    Det bliver spændende med montering og Gina prøvning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er spændende at prøve nyt, Karin. Og det kræver lidt koncentration... og masser af streger og krydser på mønsterpapiret, så jeg ved hvor jeg er kommet til! Derfor kopierer jeg mit mønster; så jeg altid har en pæn original!

      Slet