tirsdag den 19. september 2017

London Tirsdag d. 12.9.2017. Windsor Castle

Windsor Castle stod også på to do listen... hvis vejret var godt...
Og det så ud til at blive godt...
Tidligt op og med undergrunden til Westminster...  også en test på hvor svært, det ville blive med kufferter om torsdagen... Det bliver en standupforestilling!

Billederne her er fra i søndags...
I myldretiden er der tæt af mennesker på vej til og fra!

Med Jubilee Line til Waterloo igen.
Købte billetter til Windsor and Eton Riverside.

Og så af sted.

Da vi var kommet af på stationen, spiste vi lige vores madpakker.. så er rygsækken ikke så tung!
Sad med udsigt til det store tårn på borgen..

Vi vandrede fra stationen langs murværket op til den officielle indgang til Windsor Castle

Borgen vokser op midt i byen..

Det er et enormt anlæg...

Alle steder er hjælpsomme vagter klar til at guide turisterne..


Vi havde fået audioguides og denne gang til høretelefoner!
Vi aftalte at mødes på bænken uden for.. send sms, når du er derude!

Der er smukt beplantet

En af portåbningerne i borgen.

Ad smøger og gangpartier kommer man rundt i hele borgkomplekset.

De gamle skydeskår...
Nu skyder planterne den anden vej!

Jeg gik op til Northern Terrace.

Man kan se, hvordan borgen skuer ud over landskabet.
Og forsvarer sig!

Jeg ved ikke, hvad den store bygning er..
måske en del af Eton?

Jeg gik ind for at se Queen Mary's Dolls' House
Fuldstændigt detaljeret hus i miniature.

Og The State Apartments.. De er lige så imponerende som på Buckingham!
(fotos forbudt!)

Windsor Castle er også hjemsted for Order of the GarterHosebåndsordenen.
Og i det store galleri hænger våbenskjold for alle medlemmerne.
Med besvær fandt jeg dronning Margrethes.

Der er overraskende meget have anlagt inden for murene.

Voldgraven er blevet smuk beplantet

Plakaten giver et indtryk af anlæggets storhed...

Jeg fortsatte til St. George's Chapel

Et himmelstræbende kirkerum.
I koret hænger flag/standarter for hosebåndsordenens riddere. Her hænger også et for dronning Margrethe.

Jeg slentrede ned mod udgangen...
En garder stod vagt midt for muren.
Der er mulighed for at overvære vagtskifte.

Gitte havde sendt en sms og sad og ventede uden for.
Heldigvis en dag med sol, men vinden var kold.

Vi slentrede ned mod stationen med en afstikker til en butiksarkade. Vi ville have kaffe og kage... men de havde ikke de kager, vi bestilte og så gik vi igen...

Fandt en souvenirshop, hvor jeg købte en hoodie. Jeg trængte til en god trøje at hygge i om aftenen!
(Viskestykket til mor. Og kalenderen er til mig Købt ved Buckingham. Erik får den røde fra House of Lords... Han var lidt misfornøjet med den grønne House of Commons!
Farvecirklen er fra Designmuseet og tænkt som hjælp ved garn og farver!)

Vi kørte hjem... og fik kaffe og kage...!

5 kommentarer:

  1. Tak for rundvisningen. Imponerende. Har ikke selv været der, men så engang en udsendelse 👍😃

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme, Mona😃 Det er et imponerende sted. Og der er så meget at se, men det kan jeg ikke vise, da man ikke må fotografere indendørs (forståeligt nok😇) Vi vil i hvert fald gerne til Windsor igen.

      Slet
  2. Tak for rundvisningen ��
    Jeg mener du har strikket et sjal i nogle blålige farver. Det er strikket i retriller i noget bølgemønster eller vifteagtigt. Ved du hvad opskriften hedder og hvor jeg kan finde den. Jeg har nemlig en kursist der gerne vil strikke det. Håber du kan hjælpe mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mon det er sjalet i dette indlæg??
      https://annesindfald.blogspot.dk/2017/04/nar-garnet-ikke-gr-som-forventet.html?m=1

      Slet