søndag den 12. november 2017

På tur til København. 6.11. Den blå planet og Zoo

Mandagsvejret skulle være med solskin. Det ville vi udnytte...
Vi tog Metroen til Kastrup st.
Og gik om til Den blå planet.

En bygning med spændende former og vinkler. Altid spændende at fotografere..
Der var heldigvis ikke så mange besøgende, så der var tid og plads til at læse info og og kigge i akvarierne.
Der er så meget at se på...

sjove fisk,
flotte fisk, farvestrålende fisk..
kæmpeblæksprutte...
og havodderne; dem blev jeg fascineret af! 
Jeg var heldig at se dem blive fodret og hørte om arbejdet med dyrene.
Det blev lavet underholdning/undervisning for både børn og voksne.

Her får den talende kæmpeodder et kæmpeknus!
Da vi havde været rundt i alle gangene, spiste vi vores madpakker og gik til metroen.
Retur til byen og med bus ud til Zoo.
Her fik vi en snak med manden bag billetlugen; han var fra Skjern! 
Vi gik først over til savannen.

En ny gangbro oppe over området gav en helt ny og anderledes måde at se dyrene på.
Man kom i øjenhøjde med girafferne.
Vi gik til elefanthuset og her morede vi os over den lille unge, der rendte rundt mellem benene på de voksne.
Her stod jeg længe og lurede på træstammen...
til sidst kom den frem.. den tasmanske pungdjævel.
En pudsig, kompakt skikkelse med et hæftigt tandsæt.
Søløverne blev fodret og trænet.

Det er spændende at se samspillet mellem dyr og dyrepasser.

Løverne lå bare og slappede af... hannen lå på taget og så meget løveagtig ud!
De sidste solstråler skulle nydes...
Tigrene er utroligt flotte med de fine tegninger i pelsen.

Flodhesten vogtede vist over de to små...

Efterhånden stod solen lavt og det blev noget råkold.

Vi vendte snuden mod udgangen og kørte hjem. 

2 kommentarer:

  1. Jeg måtte lige regne ... det er otte år siden, jeg har været i Zoo i København. Jeg synes den blev mindre og mindre med årene ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har været i Zoo med varierende intervaller. Jeg synes, den var enorm, da jeg var yngre... men med små indhegninger. Nu synes jeg, de store områder dyrene har, gør det til en større oplevelse.. og måske er det fornyelserne, der får haven til at synes mindre?

      Slet