mandag den 11. december 2017

Farver til kanten...

Det skulle være en helt enkelt kant, som den på mit sjal...
men hvilke farver skulle med... og i hvilken rækkefølge.

Jeg bruger monochrome for at se, om der er en farve der "stikker ud" fra de andre..

Jeg lagde garnnøgler op i forskellige variationer...
For lidt
For meget
Forkert?

Sidste forsøg

Øverste række blev det, der tiltalte mig mest...
Jeg vil gerne havde et glidende forløb af nuancerne brugt i blomsterne.

Med den grafitgrå bund får det blomsterne til at stå smukt frem og giver en god kontrast til sjalet.

8 kommentarer:

  1. Spændende at se hvordan det falder ud. Men du plejer at være temmelig sikker i dit valg :-)
    Du siger du bruge monochrome?? hvad er det?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja, jeg plejer at være rimeligt sikker.. Men har dog pillet kanter op der ikke spillede efter min smag😕
      Monochrome er såmænd bare det sort-hvide billede. Det er en god måde at se om nogen af de valgte farver er for fremtrædende /lyse/mørke...

      Slet
    2. Åh det var da en smart ide. Den tror jeg godt jeg kan bruge, jeg synes farver er lidt svært.

      Slet
    3. Det er en rigtig god måde til at se om farvestyrken passer til hinanden. Jeg lærte det af Helle.. Og har brugt det siden.

      Slet
  2. Som tidligere nævnt glæder jeg mig til at se det færdige resultat.
    Smart måde at udvælge den korrekte farvesammensætning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg også ;-)
      Det er ret smart. Jeg er glad for, at jeg lærte det...

      Slet
  3. Hold da op hvor god en metode med det sort hvide billede. Det har jeg aldrig tænkt på. Tak fordi du deler dine erfaringer med os

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtigt effektivt! Velbekomme.. Jeg har jo ideen fra Helle...

      Slet