tirsdag den 20. februar 2018

Kontrastsweater in progres...

Ærmestrik.
Indtagninger.
Optælling af omgange...

Farveskiftet skal ske i samme "højde".

Det er en flot ærmeskæring.


Jeg valgte at strikke det nederste af kroppen/bolen først.

Det lyse garn fra Manos del Uruguay er tundere end Alpaka Silke, så jeg tog en maske ud for hver 20. maske.

Var meget spændt på virkningen og proportionerne.
Men det tegne godt...
Der mangler lige en ribkant.

Farverne er svære at ramme!

Sådan et sted midt imellem indstillerne i mobilkameraet.

Mere grå end blå og mere blå en grå!

4 kommentarer:

  1. Hvad er det med de der kameraer? Hvorfor kan de ikke bare lære at gengive farverne som vores øjne ser dem? Det er altså ret irriterende! Selv Johns dyre monsterkamera kan ikke finde ud af visse farver, selv om det selvfølgelig generelt er bedre end både mit Lumix og min telefon.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så frustrerende med de farver. Jeg har forsøgt mig med Ipad og Ifon og Lumix og Samsung!Forskellige indstillinger hjalp heller ikke. Billedbehandling gav enten for lidt eller for meget.
      Så nu lægger jeg bare billederne op...

      Slet
  2. Det er underligt med gengivelse af farver. Da du fortalte om dette, fik det lige mine omkring det at købe tøj/garn etc. på nettet. Mine fingre skal rører før jeg er sikker i min sag omkring køb, det er ikke kun farven for mig, når jeg vælger/køber. Jeg er og bliver en besværlig nethandler :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er bare forskel på farvegengivelse på computerskærm, mobil, ipad osv. Så når kameraerne også fejlberegner skal det jo gå galt.
      Jeg køber heller ikke garn o.l. på nettet, hvis jeg ikke kender farve og kvalitet.
      Jeg vil helst have nærkontakt med varerne.
      Jeg har købt mobil og kamera via nettet, men det er også noget andet: Det er hårde fakta i et skema.

      Slet