mandag den 13. august 2018

Kreahygge!

Jeg nød at have Gitte hjemme på besøg.
og benyttede mig af, at hun p.t. kun har planer, men ingen tæppe-projekter!
Vi glæder os begge til at komme til Patchworktræf i Odenser.

Hun tilbød selv at sy!

Jeg skulle sy trekanter sammen og hun syede så felterne sammen.

Lørdag aften lavede hun aftensmad til os.
Vi var fire omkring bordet, da ældste søn også kom forbi.
Det er nu skønt at sidde sammen med familien og snakke om alt og ingenting.

Jeg kørte Gitte hjem; hun skulle "låne" bil og bagagerum.
Vi spiste frokost i Herningcentret.
Der var overraskende mange mennesker på en søndag... men nu regnede det jo...!

På turen rundt i centret fandt jeg en ny voksdug til spisebordet..
Bjørn Wiinblad design. Noget uroligt til min smag... men til 50kr/m... så kan den holde, så længe jeg gider..

Måske det i år lykkes at finde en pæn juledug...

Hjemme igen fortsatte jeg med at sy trekanter sammen.

Jeg nåede at sy 10 felter, inden dagslyset svandt...

Så blev strikketøjet fundet frem igen!

4 kommentarer:

  1. Det er altid dejligt at kunne samle familien - selv om I jo manglede én ...
    Og hyggeligt er det også at 'håndarbejde' sammen med en anden - jeg elsker, når Ditte og jeg har seancer sammen, uanset om vi syr, farver eller strikker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Med de tossede arbejdstider vores børn har, nyder jeg det ekstra, når det lykkes at være sammen.. Alle eller delvist.
      Sådanne timer med fællesskab om en fælles interesse er givende, inspirerende, hyggelige, sociale... dejlige!

      Slet
  2. Det er vidunderligt med kvalitetstid med familien.
    Jeg tror ikke det kun skyldes regnvejret, med flere mennesker i HerningCentret. Der er noget med dagen før skolestart, uanset det er masser af varme, og tørt vejr, eller det regner, som det gjorde i søndags. Der er ting der først bliver købt i sidste øjeblik, eller ting der først kan købes. I går mandag var dagen der kaldes første rigtige hverdag efter en lang sommer. Der er ikke noget der hedder industriferie mere, det hedder skoleferien, de 6 uger, hvor langt de fleste skolebørn har fri.
    Kigger ud, mon det klarer op derude.

    SvarSlet
    Svar
    1. Familietid er meget vigtigt!
      Du har da ret... Der var rigtigt mange familier med unger i skoleklar alder 🚸
      Og så alle dem, der skulle ud og "opleve" noget på en regnvejrsdag ☔
      Jeg skal ind til byen... Frisør... Håber på tørvejr!!

      Slet