fredag den 17. august 2018

Sidste Siesta... og weekend med bolchestriber!

Nu er det nok...
Da jeg var halvvejs færdig med sidste ærme på min blå Siesta v.5 kunne jeg mærke, at det sidste LinCot må overvintre til næste sommer!
Jeg trænger til noget andet garn og andre udfordringer..

Jeg er glad for min trøje.
Den blev med lange ærmer lige som Siesta v.1.

5 meget forskellige trøjer. 
Både i farver, striber og struktur.

Nyt garn købt hos Kreadelux på Struervej.
Nye projekter er mønstret Klara fra Filcolana i  en denimblå Indiecita.

Jeg må ned på en p 2,75 for at ramme strikkefastheden på 28m/10cm.

Jeg har også kig på modellen Heidi. Men de har ikke New Zealand Lammeuld her.
Så den må vente til en anden gang...
Og Hyben, også fra Filcolana, i to grå nuancer samt en hvid til kontrast.

Det var rart at få noget fleksibelt garn på pindene...

Her passer det med p 3 til 27m/10cm.

J
Kvarteret, vi bor i, er (også) ved at blive gammelt...
Vi flyttede  ind i 1976, som 3. hus på vejen  og resten af gaden voksede op omkring os...

Nu er det tid for reparationer og vedligehold.
Fjernvarmen skal lægges i nye rør..

Og der er gravet op...
de nåede forsiden af huset i går.

Indkørslen blev gravet op i dag.

Nu er der dømt weekend med bolchestribet afskærmning.

Når rørene er lagt, bliver det hele dækket til igen... 
og de fortsætter med at grave nede på gaden... 
i vores side...

Med kanaler ind til alle matrikler...

Der går lige nogle uger med det roderi...

4 kommentarer:

  1. Trods det er Siesta alle 5, så er der meget forskellige at se på, forstår godt du har besluttet at holde pause, og finde andre tiltag. Og det er spændende projekter du kaster dig over.
    Har set der er en del gravearbejde, både på Niels W Gades Vej og meget længe har der stået arbejdsmaskiner ved Kuhlausvej. Hvis ikke jeg selv har set det, og jeg har Otto eller Frida med, så skal jeg nok blive gjort opmærksom på det. Hvor begyndte udstykningen egentlig, dengang tilbage. Og hvor meget af området er det, der reelt kan kaldes Flyvpladsen? Som tilflytter i nov 1997, og med 1½ år som helt ung i aug. 1977 - dec. 1978, må jeg indrømme der er noget historie jeg ikke har med.
    God søndag til dig/jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkelig inspiration til nyt strik, at se hvor forskellige Siesta er blevet.
      Ja, børn har mange kommentarer til graver og gravemaskiner.
      Jeg tror byggeriet i området begyndte ca 1970. Det var etableret på vejene ind mod byen da vi kom.
      De første år landede svæveflyene hen over vores hus. Flyvepladsen fyldte vist mellem Niels W. Gades vej og Beethovensvej/Laubsvej og Mozartsvej.
      Men det er området fra Ellebæk vej til Mozarts vej der kaldes flyvepladsen i folkemunde.
      Tak.. Du må nyde resten af søndagen.

      Slet
  2. Hov - dette indlæg er da helt undgået min opmærksomhed - sorry!
    Nu behøver du da vist ikke at fryse til vinter, men det er fine variationer over et tema.
    I flyttede ind det år, Charlotte blev født, og nu er kvarteret i reparationsalderen ... det ville C nok have det med på samme måde som da hun fandt ud af, at hun var kommet på museum (Den Gamle By - 70'er-udstillingen) :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. De LinCot bluser er til overgang og kølige sommerdage. Nu kigger jeg på mit uld.. Og prøver at beslutte mig🤔
      Ha ha... Ja, det er en brat opvågning at opdage man er kvalificeret museumsårgang!
      Det er nu lidt sjovt at gense sin ungdom og mindes de år. 😀

      Slet