lørdag den 8. september 2018

Turen til London 2018. 6. Hjemrejse

Søndag d. 2.9.2018.
Vi havde sovet overraskende godt efter brandalarmen aftenen før...
Vi gav os god tid. Så nyheder og andet TV ..

Til sidst blev rejserastløsheden for meget og vi tog af sted mod Gatwick med Underground og Gatwick Express.
I lufthavnen fik vi afleveret kufferterne. Min vejede et kilo mere end Gittes, til hendes store morskab.

Vi kom gennem alle systemerne og kunne så daske rundt i det toldfri univers.

Vi spiste frokost hos Wetherspoon.
Club sandwich med pommes Frites til.

Nogle flasker vand og chokolade til køreturen hjem blev købt.

Jeg fandt et par kagedåser til mine dimser.
Jeg bruger den med Union Jack på til mine synåle mm.

Småkagerne indeni er meget SMØRbagte shortbreads/småkager. De kræver en god kaffe til!

Vores fly var (selvfølgelig) forsinket. Vi satte os og læste/hørte musik/krydsord, mens vi holdt øje med info skærmen.
Der var også til til kaffe. Men Starbucks skuffede. Der var ingen Lemon Loaf Cake.. og gulerodskagen var en sølle erstatning.

Vi gik en runde mere. Havde kig på en lille taske til pung, mobil, papirer, som kan hives op af rygsækken og tages med, når den store taske bliver låst inde i et skab på museer o.l.
Vi fandt en let og funktionel taske, Converse. Min er sort, Gittes blå.
Der er plads til overraskende meget. Endda også en lille flaske vand.

En time forsinket pga. tæt trafik i luften kom vi endelig af sted

Vi måtte holde i kø lige som de andre...
et fly op... et fly landede...
De folk i tårnet skal godt nok være vågne!

Det er fascinerende at flyve hen over landskaberne og se forskellen på engelsk og dansk landbrug!

18.30 landede vi i Aalborg.
Bagagen var hurtigt ude og vi kunne køre hjemad.

Det var en skøn, lun sensommeraften.
Den smukkeste solnedgang fulgte os på vej.
Vi skulle til Herning og sætte Gitte af.
TAK for en aldeles dejlig tur.

Derefter kørte jeg hjemad mod de sidste gløder af solnedgangen. Himlen havde den mest utrolige farve. En blanding af rødlig, mørk lilla med blåligt i og noget gyldent.

Hjemme stod Erik klar med kaffe og en rejemad.
VELKOMMEN HJEM.

Der var meget at fortælle ....

Kufferten fik lov at vente til næste dag....

6 kommentarer:

  1. Velkommen hjem fra en god ferie - kan den blive andet, når man er i London? Bortset fra de fjollede forsinkelser, altså ... en hel time, øv!
    Mine kufferter får altid lov at vente til næste dag :-)
    Jeg er slet ikke i tvivl om, hvilket landskab jeg holder mest af at se fra luften - og du får kun ét gæt på hvilket det er ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.. Nej, vel? 😃 Vi er meget spændte på hvad brexit medfører...
      Jeg plejer faktisk at få vasketøjet lagt i kurvene og souvenirs op på bordet, den dag jeg lander.
      Det overraskede mig at se hvor enorm forskel, der er på landskaberne!
      Det engelske ser langt frodigere ud. Hvordan landbruget så fungerer, ved jeg ikke..?
      De store marker giver et åbent og ensformigt landskab. Og forblæst!
      Så jeg gætter på, at vi synes om det samme 😉

      Slet
  2. Velkommen hjem efter en dejlig ferie, trods 1 times forsinkelse.
    Jeg tænker lige, på hvor meget tid der bruges på selve rejsen, selv om det er med fly. Det er jo næsten hele dagen der smutter. Jeg ved godt det var en dejlig rolig morgenstund i London, og der var god tid til det hele.
    Jeg er også typen der får pakket ud når jeg lander hjemme. Toilettasken skal jo frem, så hvorfor ikke få pakket helt ud.
    Husker dengang fødevarebutikker lukkede tidligt, og havde lukket om søndagen. Havde været syd på i 14 dage, så der skulle købes ind i kiosken på Niels Kjeldsens Vej, til det der var frossen ned var blevet optøet og kunne bruges. Da er du heldig Erik sørger for rejemad.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det med rejsetiden fly/tog kan somme tider gå lige op. Fx til Berlin er det et valg mellem at sidde i tog x timer eller vente+fly i x timer. Jeg syntes faktisk det var mere afslappet i toget!
      Jeg har mere ro i sjælen, når jeg får sat på plads snarest muligt...
      Ja, det er luksus med sådan en god hjemmeservice 😀 Jeg nød min rejemad og en god snak med Erik.

      Slet
  3. Tak for den fine rejsedagbog. Jeg er imponeret over alt det i når at få set, men I er vel også ved at være temmelig godt kendt i London. Er I afsted hvert år?
    Dejligt at komme på ferie og skønt at komme hjem igen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme😃 Vi føler os hjemme i London. Har været derovre næsten hvert år siden 2006! Håber vi kan fortsætte...
      Det var godt at være på ferie og hyggeligt at komme hjem😊

      Slet