søndag den 11. november 2018

1 sok... 2 sokker!

Jeg kommer ikke uden om at sokkestrik er perfekt ventestrik!
Mine grå sokker kom langsomt til verden...

Og pludselig var der to.

Jeg synes afgjort, de er pænest på fødderne... frem for den flade udgave!

Arwetta Classic på p 2,5.
Sweet Tomato Heel og skrå tå.


De sidder faktisk rigtigt godt.
Og luner på en grå novemberdag.😊

Næste par er påbegyndt...
Mere ventestrik!

Jawoll fra Lang Y5arn. Købt hos KnitWeDo i forbindelse med Sokkebootcamp i forsommeren.

Jeg strikker igen på p 2,5.

Garnet føles lidt finere/tyndere end Arwetta.
Med i nøglet følger også en tynd forstærkningstråd.
Den er jeg spændt på at strikke ind og opleve virkning af.
For jeg slider mine sokker hårdt i hælen.

2 kommentarer:

  1. Du fik lige sendt mig tilbage til en svunden tid. Tilbage til mit barndomshjem, eller helt præcis til den forretning min far og mor havde.
    Det var strømpegarn, her forhandlede de Froehlich strømpegarn med en forstærkertråd til hæl og der var nok til tå. Den var vundet op på samme måde som den på billedet. Jeg var meget glad for denne forstærkertråd, det var jo dengang vi gik i træsko, træskostøvler etc. Det sled meget på strømperne. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Min erindring om strømpegarn er også bløde nøgler Froehlich garn. Gad vide om det stadig fåes?
      Ideen med forstærkning synes jeg er genial. Det er jo træls, efter stort arbejde, at se huller alt for hurtigt.

      Slet