lørdag den 22. december 2018

Ind under jul... Hygge og vantestrik..

Hvor er det mørkt...
og vådt...
Genskin i gaden og folk, der skutter sig under paraplyerne..

Hjemme er der lunt og hyggeligt.

Hyggesokker fra kalendernissen.

Og hyggestrik på julevanten...

Efter et par prøveluffer på p 3,5 og 3...

hvor teknikken med den lettiske flet blev lært..

strikkede jeg mine vanter på p 3,25.

De mange løse ender efter en omgang med farve 3. irriterede mig...

Derfor klippede jeg simpelthen den 3. farve af i en lange tråd...
Der er kun 2 omgange med den på manchetten og 3 omgange oppe i stjernen!

Det gav færre ender at hæfte og det var meget lettere at flette den tråd ind mellem mønsterfarverne.
På bagsiden trak jeg tråden med op bag de løse flotteringer til næste omgang med 3 farver.
Nu er de færdige.
Vasket og klar til brug.
De passer fint til min blå Tenson jakke.

Se de mange smukke luffer/vanter/votter fra Järbo garns juleKAL under hashtagget #julvanten på Instagram.

Kalendernissen kender min smag!

Share Size... Glem det!

Vantestrik i mini format!

Mønstret er købt på Ravelry hos Pia Kammerborn

Hun kan også følges på Instagram
Og minivanterne på hashtag #wisbyminimittens


Det er altså lidt sjovt... og de kan jo hænges på juletræet.

Det må da være det helt rigtige julepynt hos en inkarneret strikker!

Juletræet står og venter...

Om lidt er det juleaften..



6 kommentarer:

  1. Jeg var nede i byen her i eftermiddag. Min søn var lige et smut forbi, han har ikke været i gennem gågaden i i mange år, det gav et meget beundrende reaktion, dog frøs han helt vanvittig, han mente det var noget varmere omkring Aarhus. Kort før han igen landede hjemme i Trige, fik jeg et kald. Der var næsten 2 grader lunere ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Gågaden er altså flot i år!
      Der er koldt.. Vandkoldt.. Råkoldt..
      Århus ligger jo ved vandet, så der er lidt varmere.

      Slet
  2. Hvor er det fint alt sammen - du får da strikket en masse, selv om du måske har lidt ekstra juleforberedelser i år? Nå, men det er kun dejligt, at du også får tid til strikkehyggen.
    God jul til dig og Erik :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var sjovt at strikke vanterne. Især at lære nyt.
      Der er mange gøremål.. Jeg prøver at planlægge og samle opgaverne ellers bliver dagen for fragmenteret.
      Og strikketiden er om aftenen. Rekreativt tv-strik.
      God jul til dig og John🎄og resten af flokken😊

      Slet
  3. Glædelig jul til jer, og i dag skinner solen og giver lys i hjertet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Glædelig jul til dig og dine❤️
      Vi har nydt sol og vejr til gåture.
      Lys og luft,og følelsen af at solens stråler luner lidt. 😊

      Slet