mandag den 25. februar 2019

Der er en tid til at tie....


Midt i vores egen sygehusrutine skulle vi til bisættelse i Sønderborg.
Afsked med min tante.
En sej sønderjyde sov ind efter et langt og slidsomt liv med familien i centrum.
Børn, børnebørn, oldebørn og tipoldebørn var med.
Smukt, enkelt og gribende.
Tid til at tie. Tid til eftertanke.





Lørdag formiddag var jeg på egotrip til Kibæk Strikkefestival

Lille, men hyggelig.
Velbesøgt.
God stemning.

Der var da nok at se på...

Finurligt pyntet op!

Jeg fik nogle Addi rundpinde i "guld" med hjem og noget bomuldsgarn til mor.

Derfra tog jeg ind til Herning Centret og osede lidt rundt.
Shoppede lidt...

Der var tid til et syndefald!

Jeg havde en aftale med Gitte.

Vi ville til Ferie for Alle og søge inspiration til ferie/overnatning i Danmark


Klog af skade:
Husk hvor du har parkeret!!!

Vi fik et par hyggelige timer.


Hilste på den lille ugle hos Silkeborg Ørnereservat.

Peter så billedet og sagde: Transformer owl
Og viste os filmen på YouTube. En ugle i 3 versioner!!! Virkelig morsom.

Vi var rundt og snakke med forskellige campingpladser.
Jeg fik et gensyn med Nordstrand Camping i Frederikshavn...

I snakken med Hillerød Camping dukkede et uventet tonefald op: Hun var fra Åbenrå... og så fortsatte vi i det spor.

En pose brochurer senere var det tid at køre hjem og lægge planer...
Vi fandt bilen uden problemer 😉

Hjemme pakkede jeg min indkøb ud og satte batterier i...
Jeg havde købte Sirius lys, både fyrfads og et enkelt bloklys.

Jeg var så spændt på, hvordan jeg syntes om kunstige lys!

Her sat sammen med to ægte stearinlys.

De er bestemt godkendt. Bloklyset har et smukt skær og en behagelig "levende" flamme.
Den er endda til fjernbetjening med timer i!

Fyrfadslysene er også fine. Naturligt lysskær.
Jeg havde købt nogle billige; de virkede bare som om der var en løs forbindelse, der stod og blinkede!
Ud med dem...

Ingen sod og os.
Bare aftenhygge med levende lys!

Dagens overskrift er fra For at tænde lys af Lars Lilholt.
Jeg hørte den første gang, da Gitte rejste fra Efterskolen.
Jeg synes, den er så smuk...

2 kommentarer:

  1. Det kan man da kalde nogle blandede dage - lige fra det triste til det rigtig gode :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den uge gik til yderlighederne, men selv det triste rummer smukke øjeblikke.
      Og Gitte og jeg har lagt ferieplaner...

      Slet