fredag den 31. maj 2019

På tur og På tur....

Kr. Himmelfartsdag er der jo Quiltefaestival i Aulby gl.skole ved middelfart.

Det forårsturen for Gitte og mig.
Tidligt op og af sted... for vi ved af erfaring at det hurtigt bliver svært at få en p-plads!

Vi ankom 9.30. ventede lidt i bilen og gik så om til indgangen.
Her ventede vi (inde) i samlet flok... nogle var uheldige og måtte stå ude i regne...

Her kunne vi så stå og kigge ind til alle herlighederne...

De blev beundret og nærstuderet... da vi endelig kom ind.

Der var nok at kigge på!

Noget for enhver smag og forskellige evner.

Denne var i min smag....


Farveleg..

Utroligt hvad farverne gør i samme mønster


Der var trædrejer ..


Og pileflet...

Der var mylder nede ved standene...

Butikkerne udstillede mini quilts
Jeg kunne bedst lide disse.

Men smukke stykker håndarbejde var det hele væggen hen!

Mine mini favoritter

I Syhjørnet kunne man hvile benene og sy en lille skraldespand.

Rigtigt hyggeligt.
Det tog ca. 1/2 time og så fik jeg min lille trådskraldespand med.

Gitte fik kig på dette tæppe.

Det er lige til et brug resterne projekt!

Det hang nede i kælderen hvor lyset desværre altid er meget dårligt. Så er det svært at få en godt billede!

Oppe i Mandehjørnet var der også tæpper.
Jeg er ikke sikker på, at herrerne syntes, det var så smart, da alle patchworkdamerne myldrede rundt og kiggede/diskuterede tæpper!

Jeg kom derind så tidligt at der kun sad en enkelt avislæser!

Jeg er helt vild med dette tæppe.
Det kommer på "når jeg er færdig med slumretæppet- listen"

Jeg har i det hele taget smag for de enkle tæpper.
Synes de fremstår så elegant.

Især når quiltningen matcher motivet..

På vejen hjem passerede vi denne kæmpe transformer figur...

Desværre var det regnvejr og dråber på ruden...

Vel hjemme hos Gitte fik hendes futter lige første lag skridsikkerhed smurt på...

Og  jeg kunne køre hjem og fordøje de mange indtryk fra en dejlig kreativ inspirationstur.


Dagen før havde jeg været en tur i Århus.
En aftale hos Capio til mammografi.
Der var heldigvis ikke noget at komme efter 🙏

Så gik jeg en tur!
Fik en god kop kaffe og en jordbærtærte hos Salling.

Der var så smukt i den lille park foran Musikhuset..


4 kommentarer:

  1. Enig: Det hjertetæppe er utrolig smukt! Der er et kæmpe arbejde der er lagt i quiltningen.
    Jeg er holdt op med at smøre latex under futterne - jeg synes det nærmest suger snavs til sig, så de bliver mega-ulækre at se på, og det går ikke af i vask, desværre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er svært at vælge mønstre, når der er så mange smukke! Hjertetæppeg er bare smukt og elegant.
      Kommentar fra Gitte:
      Du kan skrive til Ellen, at jeg har super glatte korkgulve. Latex er nødvendigt. Ikke kønt, men nødvendigt.

      Slet
  2. Det er spændende hvilke muligheder der er. Det er jo kun egne begrænsninger der kan opstå. Så smukt Krea.
    Skønt med en tur til Aarhus, og formålet kun var en kontrol med et tumbs up.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en rigtigt inspirerende tur. Nu glæder jeg mig til at se hvad Gitte hitter på!
      Ja, det er en lettelse, når kontrollen er 👍

      Slet